Akvaristens mareritt!

Jeg gjorde rent i 100l i dag. Etterpå merket pappa at det rant ned litt vann på siden, vi tørket det vekk, men det bare rant på nytt igjen, en sprekk!

Hva skal jeg gjøre?!!!!!!
Sprekken er liten, men vi har tatt ut vannet opp til sprekken.

Hjelp meg!!!

Sprekk i glasset? -Skift glass.. Du finner framgangsmåten ved å søke her inne på siden...

Lekkasje i siliconen? -Lim indre fuge på nytt.

Jeg støtter Aggi. En sprekk i glasset betyr at glasset også er svekket, og det igjen kan føre til at det før eller senere bryter sammen. Og masse vann utover gulvet er ikke å anbefale (jada, jeg har testet det - riktignok av en annen årsak)!
Det første du gjør, er å tappe ned karet tvert. For hvert sekund karet utsettes for en slik belastning på en skade, er ett sekund nærmere masse vann på gølvet...

Flytt så karet til ett sted der det ikke gjør noe om det blir søl. Fyll opp, og lokaliser skaden.
Er der glass-skade, står du mellom to valg:
-Bytt glasset
-Kast karet.

Er det en skade på silicon, kan dette noen ganger løses med å fjerne løs silicon, rense godt med aceton, og resiliconere.
Andre ganger må glasset løs, og hele greia må resiliconeres.
Mufcy
Jeg gjorde rent i 100l i dag. Etterpå merket pappa at det rant ned litt vann på siden, vi tørket det vekk, men det bare rant på nytt igjen, en sprekk! Hva skal jeg gjøre?!!!!!! Sprekken er liten, men vi har tatt ut vannet opp til sprekken. Hjelp meg!!!

dum tid og finne ut dette.

ikke lett å dra til en butikk for å kjøpe det du trenger.

Det var bare et bitte lite hull i silikonen, heldigvis
Tilfeldig bekjentskap
© Kim Kasnes
Reklame for plussmedlemskap