bestille mellom butikk?

Jeg har planer om å skaffe meg et stort akvarium (500-540L) Kan man bestille et mellom en akvariebutikk?
Det greieste med såpass store akvarier er få levert dem direkte på døra av NorCargo eller tilsvarende. Du bestiller og betaler gjennom din butikk, så ordner dem resten.
NorCargo, posten og tilsvarende er vel ikke akkurat kjent for å være snill med pakker da. Tror ikke jeg hadde tatt sjansen på et slikt stunt i alle fall.
Du kan godt bestille akvariet og alt du trenger, enten i en nettbutikk eller over telefon til en "respektabel" akvarieforretning, men var jeg deg ville jeg selv reist og hentet det hos dem ved ankomst av varene. Da får det garantert den beste behandlingen på vei hjem til deg, og du får også kontrollert at alt er helt og på plass i eskene før du betaler og tar det med hjem. Ta med deg en kompis eller to som kan hjelpe til å bære tingene inn og få plassert dem enten på tilhenger eller bak i en varebil. En 530 liter er tung og stor Har du en gammel madrass og en haug tepper eller gamle dyner, så tar du med det i varebilen, slik at du kan polstre alt godt før frakt og og beskytte det på hjemveien.

Ser ut som du bor et stykke fra de akvarieforretningene jeg kunne anbefalt, men... hva med å ta en dagstur og hente karet selv hos f.eks. Dahls dyrerike i Moss? De har veldig bra priser på Akvastabil for eksempel, et kvalitetsmerke som holder i mange ti-år!

Dersom du har tenkt å bestille en pakkeløsning med div.lysarmatur og utstyr samtidig, kan de nok muligens sette sammen en pakkepris til deg også. Det er bare å forhøre seg.

Kontaktinformasjon til Dahls dyrerike finner du her
- butikken kan trygt anbefales

Det er da ingen problemer med å få det levert på døra. Man sjekker bare forsendelsen om den er hel før man tar imot den.

Har bestilt kar fra Danmark til Tromsø. Disse ble levert på dør av Lars Holm Shipping. Pallen hadde fraktskader og dermed fikk jeg sjåføren til å kvitere for denne skaden slik at jeg hadde ryggdekning.

Hvis karret er knust er det bare å nekte å ta imot slik at transportøren må rydde opp etter seg. Det geniale her er at det hele tiden er det siste leddet som sitter med ansvaret slik at de må ordne opp når noe går galt.
Jeg tenkte litt i retning av at det er en del å spare på frakten da, om man gjør det selv og henter det i en rimelig butikk på Østlandet

Jeg har også bestilt fra Danmark og speditøren som fraktet det til døra skulle også ha sin del av kaka, ja.... Det var ikke lønnsomt synes jeg. Mye styr med fortolling og emailer/papirer frem og tilbake. Men i mitt tilfelle var det bare en 160 liter Aqualine med tilhørende lysarmatur og et akvariemøbelskap. Jo større karet er, jo mer lønnsomt blir det vel med den store frakten helt fra Danmark og hjem på døren. For ikke å snakke om hvor behagelig det er å bare taste inn en bestilling på hele pakka på datamaskinen hjemme, og deretter lene seg godt tilbake og ikke løfte en finger før det står utenfor døren din hjemme

Men siden trådstarter kanskje er villig til å ta en biltur og hente det selv, så sparte han/hun muligens en del kroner i frakt? Men hvor langt det er lønnsomt å kjøre, avhenger nok mye av hva evt butikker i nærmeste storby skulle hatt for samme kar og utstyr, og om det kan måle seg med et pristilbud fra f.eks. Dahls dyrerike som jeg foreslo. Hvis drivstoffutgiftene til Moss gjør at vinningen går opp i spinningen, dvs prisen en lokal butikk i samme distrikt kan tilby bare er såpass mye høyere at det med drivstoffutgifter går ut på det samme, så...
Veldig bra svar her syns jeg Jeg stoler mest på meg selv så jeg tror jeg tar en dagstur isteden jeg=) Jeg har en Gibbiceps i en 96L nå, men det blir jo gjærne litt større etterhvert, så større akvarie må til Noen som veit hvor lang tid det vil ta for Gibbiceps å oppnå sin fulle størrelse? Jeg har hørt rykter om at den kan tilpasse seg størrelsen på akvariet, men det høres ikke bra ut men...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap