Trappet ned på kar :(

Over laang tid har jeg hatt akvarium, men hovedintressen har falt på malawiciklider, og på en ikke så vanskelig andre plass kommer Apistogramma ciklidene, og en 3 plass går til coryene.

På fullt kjør har jeg hatt 16 akvarium i drift, men jeg har nå trappet ned til 5 kar + en reol med yngel. Dette er fordi jeg har begynt på vidregående skole, trener ofte osv. Jeg har prøvd å kjøre alle kara, og kombinere det med skolen og trening, men det gikk desverre ikke. Når jeg kommer hjem fra skolen så er sliten, og når jeg hadde alle kar i drift, så rakk jeg nesten ikke mate fiskene Stakkars, hehe. Men nå mater jeg de og står i

Jeg gleder meg igjen, til å starte opp fler kar igjen. Men det skjer nok ikke på en god stund.

Litersyken er fæl, men noen ganger må man bare innse at det ikke går.

Til slutt vil jeg bare ønske alle andre, ta dere tid til fiskene, mat de og stell godt med de, hehe

Jeg synes det er kjempefornuftig å innse dette, er neppe en lett avgjørelse. Man vil jo gjerne ha alle fiskene, men samtidig vil man at alle skal ha det bra

Og en dag kommer hvor tiden er bedre og du kan bygge ut igjen :P
Leit, men skolegangen er vel viktigere enn å ha ørten kar

Selv hadde jeg kuttet treninga, og brukt både tiden og pengene på karene. Om kroppen forfaller, hva gjør vel det (ut over klærne trange... :p)
Bær vann, sier nå jeg
Frank Angell
Leit, men skolegangen er vel viktigere enn å ha ørten kar :) Selv hadde jeg kuttet treninga, og brukt både tiden og pengene på karene. Om kroppen forfaller, hva gjør vel det (ut over klærne trange... :p) Bær vann, sier nå jeg :D

He he. Sikkert all fuktigheten i boligen som gjør at klærene krymper..
SoVe
He he. Sikkert all fuktigheten i boligen som gjør at klærene krymper..
Du er en engel som kommer med denne fantastiske forklaringa, som ikke kunne vært mer passende for min del
Jo flere kar, jo trangere klær. Stemmer på en prikk det
Frank Angell
Selv hadde jeg kuttet treninga, og brukt både tiden og pengene på karene.
Frank, er du gal? Jeg kan da ikke kutte ut treninga...
Ja, jeg er spik, spenna gærn. Trodde da alle viste såpass etter ett par år her på AF

Trening er bortkasta tid, energi og kroppsvæske. Så da så
Du beholder vel alle karene og utstyret, så du kan kjøre igang når du får bedre tid igjen?
...eller... Når jeg tenker meg om, så har jeg i grunnen hatt det bare travlere og travlere etter de gode gamle dagene da jeg gikk på ungdommskolen... Først er det videregående, studier, kjærester, og så får en unger, og DA...
-Men som trøst så er ungene mine veldig interesserte i hva som skjer i akvariet mitt! ¨Så når du får unger, er det bare å starte opp igjen, og skylde på at det er så bra for ungene!
Frank Angell
Ja, jeg er spik, spenna gærn. Trodde da alle viste såpass etter ett par år her på AF :D Trening er bortkasta tid, energi og kroppsvæske. Så da så :D:D
Jo Frank, jeg kan inrømme at jeg syns du er litt sprø til tider, hihi.. men hvem er ikke det?
Gulli
Du beholder vel alle karene og utstyret, så du kan kjøre igang når du får bedre tid igjen? ...eller... Når jeg tenker meg om, så har jeg i grunnen hatt det bare travlere og travlere etter de gode gamle dagene da jeg gikk på ungdommskolen... Først er det videregående, studier, kjærester, og så får en unger, og DA... -Men som trøst så er ungene mine veldig interesserte i hva som skjer i akvariet mitt! ¨Så når du får unger, er det bare å starte opp igjen, og skylde på at det er så bra for ungene! ;)
Jeg beholder alt av kar og utstyr ja.
Gulli
-Men som trøst så er ungene mine veldig interesserte i hva som skjer i akvariet mitt! ¨Så når du får unger, er det bare å starte opp igjen, og skylde på at det er så bra for ungene! ;)

Og når du først får unger, så trenger de noen år på baken før de skjønner at man ikke skal slå på glasset.
Guttungen min på 1.5 år har allerede skremt ihjel 8 guppy.

akvafil
[QUOTE=Gulli]-Men som trøst så er ungene mine veldig interesserte i hva som skjer i akvariet mitt! ¨Så når du får unger, er det bare å starte opp igjen, og skylde på at det er så bra for ungene! ;)

Og når du først får unger, så trenger de noen år på baken før de skjønner at man ikke skal slå på glasset.
Guttungen min på 1.5 år har allerede skremt ihjel 8 guppy.

Hahahaha... har en som blir to den 30 desember og jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sagt : Alexander ! Ikke slå på glasset !!!
Malawiene fløy veggemellom de første gangene, men nå bryr de seg faktisk ikke så mye. De går bare i dekning mellom steinene når de ser han komme.
Hadde faktisk en koselig stund her om dagen med begge gutta på fanget mens vi så på fiskene.

Mvh Linka
Sånn synes jeg det er med alle dyr (og mennesker også egentlig). Har man for mange, så går det ut over kvalitetstiden man kan bruke på dem. Det gjelder å finne den rette balansen.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap