Skal i dyrebutikken NÅÅ trenger kjapp info!
Postet 04.10.07 kl 12:37
Endret: 04.10.07 kl 14:05
Dette er ikke måten å gjøre det på.
Skal du få dette til å funke så må du finne ut hva slags fisk du vil ha, lese deg opp informasjon og kunnskap om fisken, forsikre deg om at du har alt du trenger for å tilfredsstille fiskens krav og DERETTER gå på shopping.
Dette tar mer enn 20 minutter.
Du har registrert denne tråden sin din personlige hovedtråd... var det meningen at den skal være det?
Skal du få dette til å funke så må du finne ut hva slags fisk du vil ha, lese deg opp informasjon og kunnskap om fisken, forsikre deg om at du har alt du trenger for å tilfredsstille fiskens krav og DERETTER gå på shopping.
Dette tar mer enn 20 minutter.
Du har registrert denne tråden sin din personlige hovedtråd... var det meningen at den skal være det?
Postet 04.10.07 kl 12:44
Endret: 04.10.07 kl 12:45
Jammennnnn
Jeg har litersyken helt sykt.. klarer meg nesten ikke uten og dra i dyrebutikken 2 ganger i uka liksom
Postet 04.10.07 kl 12:46
Bør du ikke tenke litt gjennom dette på forhånd før du raser avgårde og handler fisk? Hva andre mener og foreslår, er jo mindre viktig. Det er jo du som skal stelle fiskene og ha dem i det daglige.
Det viktige er jo hva slags fisk DU liker, og hva du interesserer deg for!
Og kanskje må du innrede karet på en bestemt måte før du gjør det om til artskar, slik at det passer til behovene den fiskearten du bestemmer deg for har? Det kan hende det krever litt forberedelser å gjøre et akvarium til et artskar, med andre ord.
Jeg synes ikke du skal bestemme deg for å lage et artskar noen minutter før du drar avgårde og handler en fiskeart du kanskje vet lite eller ingenting om...
Les litt, let i fiskebasen, tenk etter hva du liker og hvordan DU vil ha det. Når du har funnet ut det, kan du innrede akvariet slik denne arten liker det. Kanskje du må ha mere planter, eller mer stein eller røtter, bytte bunnlag?
Det var den "kjappe infoen" du får av meg
Det viktige er jo hva slags fisk DU liker, og hva du interesserer deg for!
Og kanskje må du innrede karet på en bestemt måte før du gjør det om til artskar, slik at det passer til behovene den fiskearten du bestemmer deg for har? Det kan hende det krever litt forberedelser å gjøre et akvarium til et artskar, med andre ord.
Jeg synes ikke du skal bestemme deg for å lage et artskar noen minutter før du drar avgårde og handler en fiskeart du kanskje vet lite eller ingenting om...
Les litt, let i fiskebasen, tenk etter hva du liker og hvordan DU vil ha det. Når du har funnet ut det, kan du innrede akvariet slik denne arten liker det. Kanskje du må ha mere planter, eller mer stein eller røtter, bytte bunnlag?
Det var den "kjappe infoen" du får av meg
Postet 04.10.07 kl 12:48
DahAquaMan[QUOTE=Chillax]de fleste levendefødere er enkle vertfall , ellers er det vel vanskelig å si sånn om en "type" fisk :S
Men jeg vil ikke ha levendefødende fisk :P
Er lei av dem xD
Dette blir tøysete.
Det er levende dyr vi snakker om her, ikke en pose smågodt. Skaff deg litt info, finn ut hva du vil og trenger og dra i dyrebutikken senere.
Postet 04.10.07 kl 12:49
Endret: 04.10.07 kl 12:49
mona oBør du ikke tenke litt gjennom dette på forhånd før du raser avgårde og handler fisk? Hva andre mener og foreslår, er jo mindre viktig. Det er jo du som skal stelle fiskene og ha dem i det daglige. Det viktige er jo hva slags fisk DU liker, og hva du interesserer deg for! Og kanskje må du innrede karet på en bestemt måte før du gjør det om til artskar, slik at det passer til behovene den fiskearten du bestemmer deg for har? Det kan hende det krever litt forberedelser å gjøre et akvarium til et artskar, med andre ord. Jeg synes ikke du skal bestemme deg for å lage et artskar noen minutter før du drar avgårde og handler en fiskeart du kanskje vet lite eller ingenting om... Les litt, let i fiskebasen, tenk etter hva du liker og hvordan DU vil ha det. Når du har funnet ut det, kan du innrede akvariet slik denne arten liker det. Kanskje du må ha mere planter, eller mer stein eller røtter, bytte bunnlag? [I]Det[/I] var den "kjappe infoen" du får av meg:-)
Tusen takk.. Da tror jeg at jeg gjør det ;D
Men min litersyke går som en berg og dalbane.. og nå er den på topp...:S
Postet 04.10.07 kl 12:50
Tone Andreassen[QUOTE=DahAquaMan][QUOTE=Chillax]de fleste levendefødere er enkle vertfall , ellers er det vel vanskelig å si sånn om en "type" fisk :S
Men jeg vil ikke ha levendefødende fisk :P
Er lei av dem xD
Dette blir tøysete.
Det er levende dyr vi snakker om her, ikke en pose smågodt. Skaff deg litt info, finn ut hva du vil og trenger og dra i dyrebutikken senere.
Jeg har mange guppyer fra før av da.. og de er temmelig kjedelige.. så jeg skal putte dem ned i 110Litern også få noe nytt i 180Litern nå har det hvert 6 guppyer i det 180Litern i snart et år..
Postet 04.10.07 kl 12:52
Postet 04.10.07 kl 13:08
Postet 04.10.07 kl 13:26
Hehe
Det endte med at jeg kjøpte 3 planter bare.. det er temmelig dårlig utbalg med fisk der.. men det kommer snart nye ;D
Postet 04.10.07 kl 16:24