Hjelp til fisk i amazonas biotop?

Heisann!

Jeg har overlatt 240 karet til min mor, og hun har lyst på fisker fra amazonas..

Hun ville da ha:

- stimfisk
- en type ciklide
- planter

Hvilke lysrør bør jeg ha til at plantene skal gro best mulig?

Takker for alle svar
Å gi et godt tips om fisk og planter fra amazonas er ikke enkelt for her er det masse å velge blant og alle har vi forskjellig smak

Til å begynne med kan du prøve å søke på amazonas i basene og se hva som dukker opp. Så kan du heller komme tilbake og spørre om de fiskene du plukker ut passer i samme kar. Sjekk også at de går overens i vannverdier og at karet ditt er stort nok.

Forslag fra meg:

Ciklide: Scalare, gjerne den mindre typen som heter Pterophyllum leopoldi.
Stimfisk: Rødnesetetra
Malle: Ingen amazonasbiotop uten pansermaller Corydoras Panda

Av planter kan du feks ha sverdplanter. Den greier seg også med moderat belysning. Søk i basen for å finne flere typer.

Av lysrør synes jeg Life-glo ll er bra. Kombinert med Sun-glo gir det et varmere lys, kombinert med Power-glo et kaldere. Planter gror greit med alle disse så fremt du ikke velger de mest krevende, og plasserer de som har størst lysbehov i midten av karet.

Søk i kunnskapsbasen under lokalisjon, velg Sør-Amerika og Amazonas basin. Kos deg
Jeg skal ha rød hode tera i mitt biotopp akvarie, scalare, en eller annen sort pansermalle, ancistrus og når jeg får kjøpt meg sand skal jeg få meg sommerfugelciklide. dette er hvertfall planen foreløpig. Vet ikke helt om alle er fra amazonas da.
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap