hei, vet noen hva jeg kan finne av ferskvanns fisk i phuket i thailand?

jeg skal til phuket i thailand i påsken.

Hvis det er noen som vet hvor jeg kan finne reker og fisk i phuket så gi en lyd.
Danio Roseus er fin og så er Devario maetaengensis fra Thailand også.
Skal se om jeg finner fler
Ja, selvfølgelig så kan man skaffe seg kampfisk der... Flere Betta'er er fra Thailand. Synes jeg ser deg på hotellrommet med en masse skåler med betta oppi ;P
ja jeg skal se om jeg finner noe betta.. og den andre fisken. synn at ikke det var bilde.
Hvis du får reist litt til andre områder, så er det flere fisk å finne.
Tror ikke du får noe problem med å få solgt unna spesialoppdretta Betta splendens, om du tar det med hjem.
karpe
den andre fisken. synn at ikke det var bilde.

Jeg trur jeg fant et bilde av den...
Den ligna på en fisk jeg så i en bok, det passer til navnet, Phuket smerling.
Det er noen svært flotte kloreker på Phuket:

Husk å pakke enkeltvis i posene siden de er morderiske under trange forhold.
=)
Bare lurte på noe tips jeg.
skal til london til nyttår.så vil jeg se litt om dei har bedre fiske der.
om jeg itellfelle finner meg en eller flere.er det mulig å frakte hjem? evt hvordan?
Vil ikke si at det er bedre utvalg i engelske dyreforretninger. Ihvertfall ikke de jeg har vært i.

Jeg legger doble fiskeposer i innsjekket bagasje når jeg tar med fisk fra England. Andre bruker vannflasker og lignende.
=)
ok.stor sannsynlihet de overlever?? er jo en lang tur.
tanken på at du gjerne kjøper dagen før du reiser?
er det foresten forbudt å ta me?aldri godt å vite dissa dager nesten alt e fyfy på fly:P
æ tok med 6 stk Betta splendens fra vietnam, som æ var med ut i en landsby og hentet fra en oppdretter der. Utrolig fine fisker, med korte finner.

Pakket dem i 6 små poser med 1/3 vann i,puttet alle posene i en hardplast boks som æ hadde i bagasjen som æ sjekket inn.
Var litt spent på om æ ble tatt, da vi måtte mellomlande i Bangkok og tyskland før vi kom til gardermoen. Men alt gikk greit.
Dette var i slutten av januar, pakket ikke opp fiskene før æ var vel hjemme i leilgheta, da var di fleste "halvdø2,men etter et par minutter med temperering i akvariet, så livnet alle utenom 1 til.

Egentlig skal dette meldes fra om og man må ha vetrinær attester og slikt,husker ikke helt.

Men det gikk bra med mæ..og mine fisker...
Æ hadde dem og med mæ på diverse busser og hotellrom i tiden før hjemmreise, så det var litt av et syns..-))) vietnameserne bare ristet på hodet og lo godt av mæ. ( æ var på besøk hos lokal befolkningen)
Det er vel sikkert på en måte som om en amerikansk turist skulle løpt rundt i fjæra for å samle kokkelurer her i Norge, for så å insistere på å få dem levende med hjem ;D
=)
hehe.no har jo e litt smarte idea om e skulle finne me nåkke.
er jo ikke sikkert men om det sjer er det greit å vær forberett=)
foresten
er det noe rimilgere me fisk å pynt til akvarium i utlandet?
Tilfeldig bekjentskap
© ØrjanMc
Reklame for plussmedlemskap