O store lykke :-) :-)

Jeg bare må fortelle til noen - er alene hjemme her.
Lykkelige og meget heldige meg!
Nå. For få minutter siden.
Nå er 720 literen bestilt, og betalt!!!
I snart en måned har jeg arbeidet med innhenting av priser.
Om ennå en måned - ja se da blir det julekveld på forskudd her.

Akvariet er et Akvastabil.
Lysarmaturet er et heldekket armatur med 4 rør.
Selgeren jeg har valgt er nettbutikken Aquamanias.

All mulig takk og ros til denne`s eier som har hjulpet meg en masse under denne prosessen.

Jeg har egentlig ikke ord for gleden jeg føler.
Men i kveld sprettes en flaske vin.

mvh
Grattis ;o)

Føler din lykke....he he

Har du noen planer for hvilke fisker du skal ha i karet?
Gratulerer! Vi får vel være med på lykken og følge utviklingen? Er sååå misunnelig.
Grattis! Puh! 720 liter i stua er myyyyye vann! Men tenk på hva man kan stappe nedi der av fisk!

Servicen man får hos Aquamanias er ikke å klage på, nei!
Plussmedlem
Lillian Ulriksen
Akvariet er et Akvastabil. Lysarmaturet er et heldekket armatur med 4 rør. Selgeren jeg har valgt er nettbutikken Aquamanias. All mulig takk og ros til denne`s eier som har hjulpet meg en masse under denne prosessen.

Hr. Amundsen strekker seg gjerne litt lenger for at kunden skal bli fornøyd. Ikke alltid like rask på mail bestandig, men men... Det overlever man
Og prisene hans kan man ikke klage på
Takk alle sammen.
Gleden er like stor dagen derpå.
I dag fikk jeg også en glad melding.
Jeg bor "på landet" og er stort sett avhengig av å kjøpe det meste til akvariene via nett.
Dog finnes det en bitte liten butikk med akvarie "ting" i nabokommunen. Da jeg besøkte denne i dag og fortalte om min "innvistering" og utvidelse så sa sjefen straks ja til å hjelpe meg med å skaffe akvariegrus. Hun vil ta inn i butikken for meg det jeg trenger. Så slipper jeg unna mye av fraktprisen jeg ellers ville fått. Engelsk sjøsten. Da er den biten løst og jeg puster lettet ut.

Har ikke planene klare for hva jeg skal stappe nedi av fisk ennå nei. Igjen begrenser min hjemplass mulighetene mine.
Det blir overflytting av beboere fra 116 og 222 literen. Og resten år jeg ta etterhvert.

mvh
Nå skjer det!
Akvariet kommer i dag eller mandag.
Akvariet skal innfelles i vegg og arbeidet med veggen er godt i gang.
Min mann som fant på dette med å bygge akvariet inn i vegg. Han er snekker og vet forhåpentligvis hva han gjør.
Nå var der ikke så mange muligheter uten å bygge om hele huset. Så akvariet blir stående inne i veggen fra stue-siden - men stikkende ut på kjøkkenet. Og dessverre veldig nært vinduer.... Men vi har markiser på vinduene så vil skal vel klare holde sola ute.

Nå er akvariet så stort at det blir nesten umulig for meg å gjøre dette rent på glassveggen inn mot stua - når jeg står på kjøkkenet, derfor måtte vi finne en løsning på dette.
Det blir kanskje ikke så pent. Men ennå mindre pent blir det om jeg ikke kommer til i akvariet og får fjernet alger på glasset. Så det blir en bred list eller plate over akvariet her - som skal hengsles på plass - slik at jeg kan åpne denne å få plass til å stikke hånda nedi akvariet fra denne siden også.
Et annet praktisk problem som lage hodebry for oss var dette med hvor høyt opp fra gulvet vi skulle plassere akvariet. Penest om det kom litt opp, men upraktisk ved vannbytte og lignende. Vi håper vi har funnet en løsning/høyde som gir litt glede til begge disse sidene. Vi har ikke peiling på slikt som et innbygget akvarie, dette er hentet fra eget hodet. Vi vil sikkert oppdage ting som burde vært gjort annerledes i etterkant.
Stua må også om-møbeleres - for akvariet skal være et blikkfang, godt synelig.
Videre oppdateringer vil jeg skrive om i min blogg.

mvh
Gratulerer så mye med en av de beste julegavene som finnes. Har selv 720 i stua og dette er en fin str. på et akvarie. Personlig liker jeg at det er en viss symetri mellom høyden på karet og høyden fra gulvet. Bordet mitt lagde jeg på ca 65 cm høyt og syns dette er glimrende, da jeg kan sitte/ligge i liggestolen min å døse etter middagen å nyte synet av livet under vann. Lykke til med planleggingen.
Tilfeldig bekjentskap
© Anette Tøgard
Reklame for plussmedlemskap