Få din yndlings-akvariefisk på dine egendesignede frimerker! :-)
I dag har jeg bestilt meg 40 helt spesielle frimerker!
Ble de ikke flotte vel? Det er ca 4 dagers bestillingstid, så jeg får dem vel i slutten av neste uke.
Jeg valgte et fint bilde av Corydoras Green Laser som jeg hadde på pc'en min, og gikk inn på Posten.no sine sider. Der har man mulighet til å bestille alle typer norske frimerker, og man kan til og med designe sine egne og bestille dem! Helt gyldige frimerker for brev, men med ditt eget personlige preg
Kom igjen, akvarieNorge! Bestill frimerker med dine yndlingsfisk og la oss pynte kjedelige brev og pakker litt ekstra
![[External Image] [External Image]](http://akvaforum.no/images/forum/11069_071020222519_1.jpg)
Ble de ikke flotte vel? Det er ca 4 dagers bestillingstid, så jeg får dem vel i slutten av neste uke.
Jeg valgte et fint bilde av Corydoras Green Laser som jeg hadde på pc'en min, og gikk inn på Posten.no sine sider. Der har man mulighet til å bestille alle typer norske frimerker, og man kan til og med designe sine egne og bestille dem! Helt gyldige frimerker for brev, men med ditt eget personlige preg
Kom igjen, akvarieNorge! Bestill frimerker med dine yndlingsfisk og la oss pynte kjedelige brev og pakker litt ekstra
![[External Image] [External Image]](http://akvaforum.no/images/forum/11069_071020222519_1.jpg)
Postet 20.10.07 kl 22:25
Endret: 20.10.07 kl 22:25
Postet 20.10.07 kl 22:32
Postet 20.10.07 kl 22:51
Postet 20.10.07 kl 23:11
Postet 20.10.07 kl 23:23
Endret: 20.10.07 kl 23:31
Postet 20.10.07 kl 23:42
Postet 21.10.07 kl 00:00
Postet 21.10.07 kl 02:17
mona oKom igjen, akvarieNorge! Bestill frimerker med dine yndlingsfisk og la oss pynte kjedelige brev og pakker litt ekstra:-)
Et bra tips Men jeg antar at det er noen regler om copyright på bildene? Kan man f.eks. finne et av cory-bildene dine, Mona Hehe..
Posten skriver jo bare "Last opp favorittbildet og lag frimerker av det. "
Postet 21.10.07 kl 07:59
Tipper det står noe om copyright der, det gjelder i allefall på alle bilder alltid.
Man kan ikke bruke andres bilder uten tillatelse.
Dette gjelder både for frimerker, fiskebaser, artikler, veggoppheng, stofftrykk på laken, hjemmesider, bøker, aviser osv osv
Man må spørre eieren av bildet om lov.
(Noe som i dette tilfelle neppe vil skape problemer)
Postet 21.10.07 kl 11:28
mona oJeg bestilte to ark à 20 frimerker, altså 40 tilsammen, og inkl gebyr for trykking og sånt så ble det 479.00 kr totalt.
akvafilVel brukte kroner... 40 frimerker for nesten 500 kr, nice... ;)
Ja, jeg syns det
Noen synes at 6-7 halvlitere og taxi hjem fra byen er verdt hver krone...
Det handler bare om prioriteringer
Postet 21.10.07 kl 11:39
Endret: 21.10.07 kl 11:40
Postet 21.10.07 kl 12:24
mona o[QUOTE=mona o]Jeg bestilte to ark à 20 frimerker, altså 40 tilsammen, og inkl gebyr for trykking og sånt så ble det 479.00 kr totalt.
akvafilVel brukte kroner... 40 frimerker for nesten 500 kr, nice... ;)
Ja, jeg syns det
Noen synes at 6-7 halvlitere og taxi hjem fra byen er verdt hver krone...
Det handler bare om prioriteringer
Sorry Mona, ikke meninga å tråkke deg på tærne her
Ekke no værre detta, en det at jeg kjøpte meg 3 malawi for 500 kr her i andres øyne.. galskap så kompisa.. ser poenget dit, hehe...
Postet 21.10.07 kl 19:46
Endret: 21.10.07 kl 19:47
akvafilSorry Mona, ikke meninga å tråkke deg på tærne her :) Ekke no værre detta, en det at jeg kjøpte meg 3 malawi for 500 kr her i andres øyne.. galskap så kompisa.. ser poenget dit, hehe...
Vifter med tærne her, de føles ikke ømme i det hele tatt
Det jeg skrev som du siterte, var bare for å illustrere at hva folk bruker pengene på og hva man oppfatter som "valuta for penga" er utrolig forskjellig Det jeg synes er helt på viddene å bruke penger på, synes andre er toppen av godt anvendte penger og det beste her i livet
Jeg kommer nok ikke til å kjøpe slike personlige frimerker støtt og stadig akkurat, og jeg gidder ikke kaste bort de spesielle frimerkene for å sende noe til mora mi for eksempel. Da går det nok i vanlige, kjedelige frimerker.
Men om jeg skal sende noe til en annen akvarist, så vil jeg nok sannsynligvis pynte pakken med et sånt Bare fordi det er hyggelig, uvanlig og litt gøy
Postet 21.10.07 kl 21:47
Endret: 21.10.07 kl 21:48
Det var jo fantastisk flott idé, selv om jeg fikk bakoversveis av prisen
Men håper de kommer med tilbud slik som fotobutikkene gjør... Der kan man jo få skikkelige fotos til under ei krone pr foto...
Hvis posten kjører kampanje på 8-9 kroner per frimerke (inkl. portoen), så kommer jeg garantert til å hive meg på
Men håper de kommer med tilbud slik som fotobutikkene gjør... Der kan man jo få skikkelige fotos til under ei krone pr foto...
Hvis posten kjører kampanje på 8-9 kroner per frimerke (inkl. portoen), så kommer jeg garantert til å hive meg på
Postet 21.10.07 kl 21:55