EcoSphere: Et lukket økosystem

ja de er kule, har hatt en liten en i et par uker. er 5 rekesaker som driver med sitt inni der, fascinerende å bare sitte å spane inn i kula.
Shiramor
Hva slags reke ?

Det står bare røde reker i linken du sendte...

Hva er en EcoSphere?
I hver EcoSphere® finner man et aktivt liv av mikroorganismer, små røde reker samt alger i en substans av filtrert sjøvann.

Her er en animasjon av hvordan det funker;)
ikke peiling på hvordan reker det er. kunne minne om en bola krill kanskje
Det skal visstnok være Hawaiian Red Shrimp.

les dette

Er en del bilder og så står der noe urovekkende om dette "lukkede økosystemet"

Selv har jeg ingen mulighet til å bekrefte eller avkrefte dette,men tror eieren av siden vet hva han snakker om.
Ser nå at det er saltvann. Er det tilfelle det de sier: At noen har hatt en slik i over tolv år, med de samme rekene, så må det jo fungere.
Hadde jeg hatt kontorjobb så hadde en slik vært selvskreven Må være bra avstressende.

Nå ser jeg innlegget ditt fredrik84. Jeg lurte på det der, ja: Åssen liv er det for reka. Akvarier får jo stadig vannskifte for å få ut giftstoffer osv.
Vel, vel. Pengene skal uansett gå til en 325 liter.
Fredrik84
Det skal visstnok være Hawaiian Red Shrimp. [URLBLOCK1] Er en del bilder og så står der noe urovekkende om dette "lukkede økosystemet" Selv har jeg ingen mulighet til å bekrefte eller avkrefte dette,men tror eieren av siden vet hva han snakker om.

augh
ble litt lei meg nå, tror jeg må knuse greia å ta livet av de eller sjøsette de kanskje. dyreplageri er ikke noe morsomt
Jeg ville brukt mitt trofaste diamantbor for å frigjøre dem til et liv i ett av mine akvarier. Nesten litt fristende å bestille en kule bare for å skaffe arten som desverre ikke er tilgjengelig på andre måter.
Hehe du er ikke alene om å kjenne den fristelsen :p

Men har ingen kar som er ledige til det, og heller ikke så mye penger at jeg kan finne på å gå til diverse innkjøp for å oppfylle fristelsen
Håvard Støre Andresen
Jeg ville brukt mitt trofaste diamantbor for å frigjøre dem til et liv i ett av mine akvarier. Nesten litt fristende å bestille en kule bare for å skaffe arten som desverre ikke er tilgjengelig på andre måter.

Det er ingen som stopper deg Håvard :P

Du har jo plass til det.

Andreas
Håvard Støre Andresen

Ha! Jeg hadde ikke nølt et sekund! Sikkert rimelig flaut å kjøpe et sånt glassegg, men jeg tror jeg hadde kastet på meg supermannkappen og fløyet avgårde for å redde dem, hvis jeg var deg.
Men er det en saltvannsreke? Det står på produktinfoen at det er filtrert saltvann i kula, og at reka ikke formerer seg??? :S
Tilfeldig bekjentskap
© Mark Sabaj Pérez, ANSP & All Catfish Species Inventory
Reklame for plussmedlemskap