bruke bøtte til vannbytte som det ellers er såpevann i?

kan jeg ha vann som jeg skal ha i akvariet i ei bøtte som det har vært såpevann og masse annet i? eller vil det være skadelig for fisken?
Det vil jeg ikke anbefale nei
Kjedlig å se alle fiskene dø.. En bøtte koster heller ikke mye peng akkurat, så ville absolutt investert i det
det kan være veldig skadelig for fisken..

du må kjøpe en egen bøtte til akvariebruk
Helst ikke. Du risikerer at det havner såperester i karet, og det er ikke bra. Det går sevfølgelig an å reingjøre slike bøtter, med ellerfølgende skylling i eddikvann og til slutt reint vann, Men det er jo noe man ikke gidder å styre med for hvert vannbytte ;P
Da er det lettere å kjøpe ny bøtte til en tier, og så bare bruke den til akvariebruk i etterkant
Helt enig med de andre her. Ikke bruk bøtter eller annet utstyr det har vert såpe i, dette kan bli katastrofe.

Skaff deg 2-4 bøtter som bare skal brukes til akvariegreier. Det kan være lurt å kjøpe disse bøttene i en spesiell farge som er annerledes en de som blir brukt til vask, og opplyse alle i huset at dette er spesialbøtter.
Niks! Såperester kan være veldig skadelig for fiskene.
Stikk på Rema og kjøp ei bøtte til 10 kroner du. Mye billigere enn å miste alle fiskene dine.
Carrera
Stikk på Rema og kjøp ei bøtte til 10 kroner du. Mye billigere enn å miste alle fiskene dine.

og slike billige bøtter gir ikke fra seg noen stoffer?
Hvis du bruker dem til mellomlagring av vann, så bør du kjøpe slike med kniv og gaffel-symbol stemplet på undersiden. De er som oftest i hvit eller halvgjennomskinnelig hvit plast. Vinbøtter er et eksempel, eller 19-litere med lokk på OBS!
Hei.
Kjøpte nettopp ei grønn bøtte på Rema1000, med kniv og gaffel symbol på, 12kr. kostet den. disse skal ikke avgi noen stoffer.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap