hvor i allverden kommer planarier fra?

jeg har ikke hatt planarier, men lurer djevelsk mye på hvor disse skapningene kommer fra. jeg har hørt at det har noe med overforing å gjøre.
Det finnes masse informasjon på forumet om disse. Søker du på planarier kommer det opp over 100 treff, blant annet denne tråden
ja men hvor kommer de fra? fatter bare ikke at de dukker opp ved overforing. flakfor er vell ikke lages av planarie egg.
Det er vel mer i drikkevannet vårt, enn vi ønsker å vite...
Aggi har et poeng. Ta noen dråper vann under microskop, og du kommer til å bli overasket over hvor mye liv det er i drikkevannet vårt.

Rose U
Aggi har et poeng. Ta noen dråper vann under microskop, og du kommer til å bli overasket over hvor mye liv det er i drikkevannet vårt.

kan jeg dyrke slike ved å ha vann i et stort glass og ha masse mat?

kanskje litt steiner og et hornblad eller noe.
Ønsk deg et mikroskop til jul? Det er jo ikke lenge til jul nå Stian, så hvorfor ikke?

Synes selv det hadde vært utrolig spennende å ha et skikkelig bra mikroskop faktisk
mona o
Ønsk deg et mikroskop til jul? Det er jo ikke lenge til jul nå Stian, så hvorfor ikke? :-) Synes selv det hadde vært utrolig spennende å ha et skikkelig bra mikroskop faktisk:-)

har faktisk et slikt barnemikroskop som jeg fikk til jul for lengesiden.
mona o
Ønsk deg et mikroskop til jul? Det er jo ikke lenge til jul nå Stian, så hvorfor ikke? :-) Synes selv det hadde vært utrolig spennende å ha et skikkelig bra mikroskop faktisk:-)

naits
har faktisk et slikt barnemikroskop som jeg fikk til jul for [I]lenge[/I]siden.

Næh, det duger ikke. Jeg snakker om et skikkelig mikroskop, et man kan se alle de små parasittene som lever i akvarievannet og drikkevannet vårt (Eller kanskje ikke, det ender kanskje med at man aldri vil drikke vann mer...*knegg*)
Tilfeldig bekjentskap
© Jon Bruce
Reklame for plussmedlemskap