overtale noen?
Postet 02.11.07 kl 12:12
Joakim Pettersenhvordan skal jeg greie å overtale samboeren min til og bruke mer tid og forandringer på akvarie? hun er veldig sta, og jeg vil gjerne ha noe mer avanserte fisk osv... men jeg kommer ikke gjenneom..
Haha :P
Flytt ut kjøp deg en 3 etasjes leilighet så kan du ha hele kjellern som akvarierom ;D
Postet 02.11.07 kl 12:13
Postet 02.11.07 kl 12:14
Postet 02.11.07 kl 12:16
Du er ikke den eneste med samboer som har manglende interesse for akvaristikk, har det samme "problemet".
Det kjipe med det er at hvor enn mye jeg vil prate om fisk og vannverdier så må mann bare knipie igjen
Hu her hører jo på litt av det jeg sier innimellom(når det gjeldet akva greier), men ettersom interessen min er særdeles høy i forhold til gjennomsnittet har jeg nå meldt meg inn i den lokale akvarieklubben, så slipper'a maset.
Det kjipe med det er at hvor enn mye jeg vil prate om fisk og vannverdier så må mann bare knipie igjen
Hu her hører jo på litt av det jeg sier innimellom(når det gjeldet akva greier), men ettersom interessen min er særdeles høy i forhold til gjennomsnittet har jeg nå meldt meg inn i den lokale akvarieklubben, så slipper'a maset.
Postet 02.11.07 kl 12:42
Endret: 02.11.07 kl 12:42
Min samboer var heller ikke begeistret over tanken på et stort (210 liter) akvarium i stua- mente her ikke var plass,det kostet for mye osv..
Litt furting(nå er jo jenter generelt bedre på furting enn gutter da,men meget mulig dette funker for deg også! ) og en klar beskjed om at dette "KOMMER TIL Å SKJE"-var det som skulle til!
Jeg kjøpte inn det som trengtes,ordnet altingen selv(her er det viktig å beholde den smilende og positive holdningen gjennom hele prosessen og stadig komme med små hint om hvor peeent det blir tilslutt,selv om det kan virke nytteløst til tider) og nå-ja,NÅ ser han seg om etter flere plasser å kunne sette opp et kar til! Sånn kan det gå.
Lykke til!
Litt furting(nå er jo jenter generelt bedre på furting enn gutter da,men meget mulig dette funker for deg også! ) og en klar beskjed om at dette "KOMMER TIL Å SKJE"-var det som skulle til!
Jeg kjøpte inn det som trengtes,ordnet altingen selv(her er det viktig å beholde den smilende og positive holdningen gjennom hele prosessen og stadig komme med små hint om hvor peeent det blir tilslutt,selv om det kan virke nytteløst til tider) og nå-ja,NÅ ser han seg om etter flere plasser å kunne sette opp et kar til! Sånn kan det gå.
Lykke til!
Postet 02.11.07 kl 12:43
Endret: 02.11.07 kl 12:44
Postet 02.11.07 kl 13:00
Endret: 02.11.07 kl 13:01
Postet 02.11.07 kl 13:34
Postet 02.11.07 kl 13:36
Postet 02.11.07 kl 13:40
Postet 02.11.07 kl 13:45
Postet 02.11.07 kl 13:47
Det er godt jeg er singel
Ingen som sier: å nei, enda et akvarie, har ikke plass til flere (Selv om jeg ikke har plass til flere med midre jeg hiver ut Pc'en og sofaen, Noe som aldri kommer til og skje.)
Men det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse :P bare ikke gjør det til et skillsmisse grunnlag, da har du gått for langt.
Andreas
Ingen som sier: å nei, enda et akvarie, har ikke plass til flere (Selv om jeg ikke har plass til flere med midre jeg hiver ut Pc'en og sofaen, Noe som aldri kommer til og skje.)
Men det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse :P bare ikke gjør det til et skillsmisse grunnlag, da har du gått for langt.
Andreas
Postet 02.11.07 kl 13:52
Endret: 02.11.07 kl 13:53
nei er det ikke så ille at jeg blir kastet ut det er det nok ikke:P menne det er litt kjipt at vi har to så forskjellige minenger, men jeg kan ikke tvinge det på henne heller, jeg har fått beskjed om at jeg skal få lov når vi skal flytte til en større plass det er vel noe jeg kan leve med og respektere
Postet 02.11.07 kl 13:59
Postet 02.11.07 kl 14:08
Postet 02.11.07 kl 14:27
Heldigvis er jeg sjefen her i huset så når jeg ville ha flere liter, så bare kjøpte jeg det *gliz* Før hadde jeg alle akvariene spredd rundt omkring i huset, på alle ledige plasser (og ikke ledige, det som stod der ble bare fjernet...)
Det ble ganske mange etterhvert, så "bare et akvarie til" bare forsvant i mengden.
Men etter en stund ble det litt fullt, det så til og med jeg. Og så en dag sa mannen min stopp, nå fikk jeg ikke sette flere i stua og på kjøkkenet.
Og da gikk jeg over til å smugle akvariene inn når gubben var borte*hehe*
Husker jeg bestillte enda et akvarie hos Tropefisk, og avtalte med Tor at han måtte komme og levere det mens mannen min var borte på jobb Tor var grei, og ble med på komplottet, og bar inn akvariet for meg
Og tro det eller ei, mannen min merket ikke det siste akvariet som ble smuglet inn
Nå høres jeg ut som en skikkelig skurk, men heldigvis er ikke mannen min særlig ryddig av seg (brydde seg ikke om akvarie-kaoset), og han har en dyr hobby selv. Så han legger seg aldri opp i hva jeg bruker mine penger på, ettersom han da frykter at jeg vil begynne og stikke nesa mi i hva han bruker av penger på sin hobby (bil).
Det siste året har jeg hatt eget akvarierom i huset, så alle akvariene er nå samlet i ett rom. Ingen i stua eller rundt i huset lenger. Og da er det jo bare fritt frem! Akvarierommet er mitt, og jeg kan gjøre akkurat hva jeg vil
Så, skaff deg et eget akvarierom! (lettere sagt enn gjort, I know)
Det ble ganske mange etterhvert, så "bare et akvarie til" bare forsvant i mengden.
Men etter en stund ble det litt fullt, det så til og med jeg. Og så en dag sa mannen min stopp, nå fikk jeg ikke sette flere i stua og på kjøkkenet.
Og da gikk jeg over til å smugle akvariene inn når gubben var borte*hehe*
Husker jeg bestillte enda et akvarie hos Tropefisk, og avtalte med Tor at han måtte komme og levere det mens mannen min var borte på jobb Tor var grei, og ble med på komplottet, og bar inn akvariet for meg
Og tro det eller ei, mannen min merket ikke det siste akvariet som ble smuglet inn
Nå høres jeg ut som en skikkelig skurk, men heldigvis er ikke mannen min særlig ryddig av seg (brydde seg ikke om akvarie-kaoset), og han har en dyr hobby selv. Så han legger seg aldri opp i hva jeg bruker mine penger på, ettersom han da frykter at jeg vil begynne og stikke nesa mi i hva han bruker av penger på sin hobby (bil).
Det siste året har jeg hatt eget akvarierom i huset, så alle akvariene er nå samlet i ett rom. Ingen i stua eller rundt i huset lenger. Og da er det jo bare fritt frem! Akvarierommet er mitt, og jeg kan gjøre akkurat hva jeg vil
Så, skaff deg et eget akvarierom! (lettere sagt enn gjort, I know)
Postet 02.11.07 kl 14:48
mona oDet siste året har jeg hatt eget akvarierom i huset, så alle akvariene er nå samlet i ett rom. Ingen i stua eller rundt i huset lenger. Og da er det jo bare fritt frem! Akvarierommet er mitt, og jeg kan gjøre akkurat hva jeg vil:-)
Har sett på det rommet ditt Mona og jeg er grønn av misunnelse. Ikke nok med at du har masse vann - men det ser så flott ut - både utenpå og inne i karene.
Postet 02.11.07 kl 14:55
Endret: 02.11.07 kl 14:56