Tørrfisk
Jeg har drevet å flyttet en del fisk fra ett kar til et annet i dag. Når "alle" fiskene var flyttet over, så drev jeg å ryddet en del. Hvorpå jeg måtte kaste noe i søpla. I det jeg går til søpla, så ser jeg noe som ligger på gulvet. Som ikke skal ligge der. Og det er en fisk. Ups hva i all verden gjør den der. Jeg stormer til å tar den opp, den er fortsatt i live. men ganske så tørr på den ene siden. Jeg får slengt den opp i karet, og den faller ned på bunn. Den ser ikke noe særlig bra ut. Men så rykker den til, og kommer seg i dekning under en rot. Der ligger den ganske så lenge. Jeg ser at den puster, så jeg lar den være i fred. Så går jeg å jobber litt mere på mitt nye kar. Og etter en stund, så mater jeg fiskene i karet. Og jaggu, der kommer "tørrfisken" også. Den langer i seg med mat. Og ser slett ikke så værst ut. Nå svømmer den glad og fornøyd rundt i karet. Utrolig hva enkelte fisker tåler gitt. Denne fisken har mest sannsynelig hengt seg opp i håven på utsiden av den. Da den er litt piggete i snuta, og kan lett henge seg opp i sånne ting. Vet ikke navnet på fisken, men den har orange og svarte tverr striper. Typisk bunnfisk. Malle art kansje?
Postet 04.11.07 kl 23:16
Praktbotia kanskje? Bra at den ser ut til å overleve.
Postet 04.11.07 kl 23:27
Jeg tømte karet mitt på fredag. Skulle bytte bord under, og jeg å kameraten min måtte ut med alt for å klare å løfte det over på 2 stoler. Holdt på lenge for å fange den siste ancistrusen men den bare forsvant. Letet lenge grov ut all sanden. Men fant han ikke, tok sikkert 3 timer å få byttet bord måtte borre, og skru litt. Og når vi fylte det opp så kom ancistrusen fykende forbi frontglasset. :S Da karet hadde stått helt tørt i 3 timer...
Postet 04.11.07 kl 23:29
Akkurat det samme opplevde jeg da jeg flyttet Ciklidene mine. 160 literen ble tappet helt ned, fikk seg en god rengjøring og nytt bunnlag. Ble pent plantet og pyntet. Fylte så opp igjen karet og plutselig kom en liten fisk fykende gjennom karet. Den MÅ ha svømt inn i pumpehuset før jeg tappet ned. Var sikker inni der i 2 timer. Pumpen og svampene stod og gikk i en bøtte. Vannet var tappet over i storekaret.
Postet 04.11.07 kl 23:36
Judosola[URLBLOCK1] kanskje? Bra at den ser ut til å overleve. :)
Jepp, der har du den. Jeg er har ikke så peilig på alle disse forskjellige fiskene enda. Jeg har lagt merke til at den kan henge seg opp i håven. Da den virker litt piggete i snuta. Jeg har ikke hatt den oppi håven, så den må ha heng seg fast på utsiden. For så å dette av igjen. Den er helt fin på utsiden nå. I sta så så den litt "skabbete" ut. Bra jeg fant den tidsnok.
Postet 04.11.07 kl 23:48
Postet 05.11.07 kl 17:14
Endret: 05.11.07 kl 17:15
Postet 05.11.07 kl 17:44