luftfilter, hva trengs?
ok, som den brunetten jeg er lurer jeg på hva annet man trenger enn dette, for å få det til å gå?
http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=147&produktid=1060&Navn=13.%20Luftestener&HKatID=33
http://www.webzoo.net/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=147&produktid=1060&Navn=13.%20Luftestener&HKatID=33
Postet 08.11.07 kl 22:09
Endret: 08.11.07 kl 22:11
Har jo ikke noe lignende selv, men antar at siden det ikke står noe om at luftpumpe følger med så må du kjøpe den i tillegg. Mulig at du må kjøpe med ekstra luftslange også, og jeg anbefaler absolutt at du får tak i en tilbakeslagsventil mellom luftpumpe og filterdelen.
Var ikke mye til svar dette, men spørsmålet ditt blir ihvertfall bumpa nå, slik at noen andre med mer personlig erfaring får sjansen til å svare deg
Var ikke mye til svar dette, men spørsmålet ditt blir ihvertfall bumpa nå, slik at noen andre med mer personlig erfaring får sjansen til å svare deg
Postet 09.11.07 kl 13:52
Postet 09.11.07 kl 15:34
Driver å tester denne saken i disse dager Det eneste du trenger ved siden av er luftepumpe, evt slange (dette følger med en del luftepumper, men ikke alle), og helst hørselsvern...
Alle luftfiltre bråker uforskammet mye, dette er ikke noe unntak. Kjører selv mitt på laveste luftmengde på en Eheim 200, rett å slett da all luft over dette får filtreret til å høres ut som en sjark med vannkjølt eksos :p
Blir nok å se om jeg greier å jukse til noe, slik at man bruker en vanlig sirkulasjonspumpe i stedet for luft.
Alle luftfiltre bråker uforskammet mye, dette er ikke noe unntak. Kjører selv mitt på laveste luftmengde på en Eheim 200, rett å slett da all luft over dette får filtreret til å høres ut som en sjark med vannkjølt eksos :p
Blir nok å se om jeg greier å jukse til noe, slik at man bruker en vanlig sirkulasjonspumpe i stedet for luft.
Postet 09.11.07 kl 19:40
hehe, ja har lest her inne en del om luftfilter, og forstår de bråker noe inni hampen. Siden yngel-akvariet mitt står på kjøkkenet vil det ikke sjenere for mye, så vi tar sjansen.
pssst. hvor får man tak i en tilbakeslagsventil. Spurte i dyrebutikken men de bare så dumt på meg og gav meg en pakke med slike reguleringsventiler for luftfiltrene. Sa nei takk og gikk
pssst. hvor får man tak i en tilbakeslagsventil. Spurte i dyrebutikken men de bare så dumt på meg og gav meg en pakke med slike reguleringsventiler for luftfiltrene. Sa nei takk og gikk
Postet 10.11.07 kl 00:18
Frk. Nilsenpssst. hvor får man tak i en tilbakeslagsventil. Spurte i dyrebutikken men de bare så dumt på meg og gav meg en pakke med slike reguleringsventiler for luftfiltrene. Sa nei takk og gikk :-)
Tilbakeslagsventil
Postet 10.11.07 kl 00:30
jeg bruker denne i ene tanken min,kan ikke si at filtret støyer noe som helst, men lufte pumpa mi bråker til gjengjeld like mye som en traktoer på full maskin :P
Postet 10.11.07 kl 01:29
Postet 10.11.07 kl 02:30