Hell i uhell.... :(

Våknet igår tidlig av en sildrelyd... Skjønte fort at her var det bare å komme seg opp av sengen og inn på akvarierommet. Jeg tråkket i vann med en gang jeg kom ut av soverommet. F"%&¤ !!!!!
Etter å ha tørket og tørket med håndkler kunne jeg sitte meg ned i se hva som hadde gjort det.
Vi har powerhead med luftslange på i karet, og av en eller annen grunn hadde den stoppet, og da ble det jo en slags hevert effekt i å med at slangen hang utenfor karet og under vannlinjen.
Så det har det bare rent ut vann. Hellet i uhellet var jo at vannet sluttet å renne når vannet kom under powerheaden, så jeg regnet ut at det ca hadde rent ut 30 liter vann. Av 300. Så det kunne jo gått skikkelig gale!
Men vi har lenoleumsgulv under klikklaminaten så istedenfor at vannet har rent rett ned i kjelleren, har det spredd seg ut over hele gangen.
Klikklaminaten er helt ødelagt.
Mitt råd er Ikke ha luftslange på powerheaden. Isåfall : ta på tilbakeslagsventil.
Ligge ved noen bilder..
Ringte gjensidige idag og de det sef! Kommer takstmann og ser imorgen..
Hva du enn gjør, ikke ta opp mere av gulvet før du får beskjed av takstmannen. Egentlig skulle du ikke ha rørt gulvet i det hele tatt før takstmannen hadde vært der. Men gjort er gjort, bare sørg for at du kan dokumentere godt med bilder før og etter at du tok opp gulvet.

En annen ting, ikke legg den papptypen du har under laminatgulvet, den trekker til seg fuktighet som en svamp og sprer vannet utover. Legg en type skumgummi istedet.

Mvh
en som hadde en heftig vannskade tidligere i år med totalrenovasjon av kjøkken som resultat.
Ja kameraet lå inne på rommet og det var det første jeg grep etter og tok bilder.
Men får høre hva han sier.
Uff... dette var kjedeleg... Håper det ordner seg!
Jeg håper du fortsetter å poste hva som skjer framover. Alltid greit å høre hvordan folk får ordnet opp i slike ting. Dette er jo noe alle vi "akvarister" står i fare for å oppleve.

Lykke til!
Ja det var noe drit dette her. Det som irriterer meg mest av alt er at jeg nå ikke har penger til å kjøpe et rack og noen drømme fisker som jeg skulle kjøpe nå for å ha på det rommet. gulvet klarer vi altids å fixe
Trives fiskene hos deg vidar?
Huff, så utrolig kjedelig! Det er alle akvaristers mareritt, det der. Jeg krysser fingrene for at det går bra videre.
Føler med deg.
Men som det da står i sitatet mitt "Du lærer(Forhåpentligvis) av og feile"=)
Vibsi
Ja det var noe drit dette her. Det som irriterer meg mest av alt er at jeg nå ikke har penger til å kjøpe et rack og noen drømme fisker som jeg skulle kjøpe nå for å ha på det rommet. gulvet klarer vi altids å fixe:) Trives fiskene hos deg vidar?

Håper forsikringen din dekker dette slik at du får en rack på rommet...

Mallene har fått tilbake veldig flotte farger og spiser alt mulig...
Satser på å få de i leksmodus med å legge tilrette forholdene for dem.

Skal holde deg oppdatert, skal se om eg får til noen bilder om ikkje så lenge.
Vibsi
Våknet igår tidlig av en sildrelyd... Vi har powerhead med luftslange på i karet, og av en eller annen grunn hadde den stoppet, og da ble det jo en slags hevert effekt i å med at slangen hang utenfor karet og under vannlinjen. Mitt råd er Ikke ha luftslange på powerheaden. Isåfall : ta på tilbakeslagsventil. Ligge ved noen bilder..

Ideen med luftslangen er ikke dårlig den. Det er samme prinsippet jeg har på min. Men luftslangen rekker bare litt over kanten på karet og tilsluttes en ventil. Alternativ er å teipe den fast på kanten så ikke den faller av.
Ja det var der vi bommet...her hang jo slangen over kanten og langt nedenfor vannlinjen. Gjør ikke den feilen igjen....
Har dere fått svar fra forsikringsselskap?
Inaktiv bruker
Vibsi
Våknet igår tidlig av en sildrelyd... Skjønte fort at her var det bare å komme seg opp av sengen og inn på akvarierommet. Jeg tråkket i vann med en gang jeg kom ut av soverommet. F"%&¤ !!!!! Etter å ha tørket og tørket med håndkler kunne jeg sitte meg ned i se hva som hadde gjort det. Vi har powerhead med luftslange på i karet, og av en eller annen grunn hadde den stoppet, og da ble det jo en slags hevert effekt i å med at slangen hang utenfor karet og under vannlinjen. Så det har det bare rent ut vann. Hellet i uhellet var jo at vannet sluttet å renne når vannet kom under powerheaden, så jeg regnet ut at det ca hadde rent ut 30 liter vann. Av 300. Så det kunne jo gått skikkelig gale! Men vi har lenoleumsgulv under klikklaminaten så istedenfor at vannet har rent rett ned i kjelleren, har det spredd seg ut over hele gangen. Klikklaminaten er helt ødelagt. Mitt råd er Ikke ha luftslange på powerheaden. Isåfall : ta på tilbakeslagsventil. Ligge ved noen bilder..

Du skal vere glad du ikke bor i en blokk, då tror jeg de som hadde bodd nedenfor deg hadde blitt litt sure spesielt vis de hadde hatt sengen sin akkurat der det rant vann
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap