Se hva som skjedde i 180'ern min.. :(

Idag våknet jeg opp ved at Sebra Ciklidene angrep bruno pleco'n min.. jeg våknet da den ene cikliden min dunka inni glasset. De nappet og beit og dunka inni Pleco'n fordi den lå ved siden av yngelen til sebra ciklidene, og det likte de ikke så da gikk de rett og slett amokk på Pleco'n. Og da ble plecon så sur (så det ut som) at han dundra rett inn i ''Boligen'' sin.. så hele falt sammen.. det var da 4 Ancistrus inni der og 1 pleco. 1 ancistrus ble klemt sammen og døde.. Klarte ikke gjøre noe med det..
Uff, det var leit.
Men her er det jo litt lærdom å hente også.
Jeg mener å huske at det var noen som kommenterte dette tidligere, dette med måten du hadde bygd opp hulene på...? At det ikke var spesielt trygt eller bra å balansere stein løst oppå hverandre slik, når man bygde huler?

Neste gang bygger du huler og limer dem sammen med silikon
Ja nå fester du de nok med silikon neste gang
Det får nok pappa gjøre :P Er ikke Haandyy man.
Det var trist.
Men som Mona sier, så må en passe på hvordan en bygger opp huler. En trenger nå ikke å lime med silikon, slik som Mona sier, selv om det er det tryggeste. Men hvis en ikke limer så må en være veldig nøye på hvordan man bygger det opp.

En må først plassere noen litt store steiner i bunn av akvariet (helt ned til glasset). Dette er for å passe på at fisker som graver (noe maller kan finne på å gjøre for å lage hulen større) ikke graver under steinene så alt detter. Så må en passe på at de steinene som en legger over hviler på ihvertfall 3 punkter. Hvis du kan gynge på steinen som er lagt over så er det ikke sikker nok. Du må bygge hulen med tanke på at den største fisken du har kan krasje inn i det og det skal ikke dette sammen.

Uansett så var det trist det som hendte deg. Lykke til videre.
Tilfeldig bekjentskap
© MC Darup
Reklame for plussmedlemskap