Hva bør enn forvente av kvalitet når en bestille skifer huler?

Inaktiv bruker
Hva bør enn forvente av kvalitet når en bestille skifer huler?
feil mål?
noen kanter veldig ugjevne og hakkete?
dekte av rust?
sikikon som gjer kantene styge?
Stemmer ikkje over ens med bildene?

Bare lurer eg... Lurer på om eg må til å lage hulene sjølv for å få dei fine eller hva...

Bestilte av en over internett, og er alt annet en fornøyd med hulene...
En bør kunne forvente riktige mål og at de stemmer nokså godt overens med bildene. Småvariasjoner kan nok forekomme, det er jo et "håndtverk". At de er dekket av rust synes jeg høres suspekt ut......
Synlig silikon ville jeg nok ikke hengt meg opp i, mne forstår at dette kommer på toppen av alt det andre....
Stein er ett naturprodukt, som vil kunne variere i både farge og tekstur. At enkelte kanter har naturlige bruddflater, mens andre ser tydelig bearbeidet ut, høres slett ikke unormalt ut.
Personlig foretrekker jeg at bruddflaten er enten hugget eller en del av ytterlaget fra steinen, og at den derfor ikke er såpeglatt etter bruken av diamantlegert verktøy.

At det er litt silicon som tyter ut, ville jeg vektlagt minimalt. Dette kan en fixe på ett blunk selv.

At målene ikke samsvarer 100% bør en også forvente av ett håndlaget produkt. En feilmargin på 10% er etter min mening akseptabelt.

At det er rust på steinene, betyr enten at shiferen er jernholdig, eller at det er brukt dårlig verktøy som "smitter av" jern-partikler. Om det er sistnevnte, er dette løs rust.
Rust er forøvrig ikke skadelig i normale mengder.
Inaktiv bruker
Noen bilder. Tatt med mobil, så kvaliteten er så som så....
Fine huler, men de er da ret store, og fylder da en del?

Jeg har lige bestilt nogle huler, af ler.. (de runde, der er lukket i den ene ende..) De skulle være rigig gode til de fleste maller
Marte L
Noen bilder. Tatt med mobil, så kvaliteten er så som så....

Du var litt uheldig med skiferbiten som var brukt som tak der.... men ellers så den helt normal ut. Men at målene skal stemme, ville jeg nå forventet.

Jeg har bestilt skiferhuler av en og samme fyr mange ganger (men ikke nødvendigvis samme person som deg), og alltid fått prima huler for penga. Men ingen har sett sånn ut som din, det må jeg medgi. Det har aldri vært noe rust på mine. Din var mindre pen på den steinen som vender opp der du holder den på bildet. Men det er vel bare å snu den? Sånn at den stygge siden vender ned i sanda?

Man må jo huske på at skifer er naturmateriale også, og variasjoner vil forekomme. Man kan jo ikke forvente et helt "fargeglatt" produkt av naturstein.
mona o
[QUOTE=Marte L]Noen bilder. Tatt med mobil, så kvaliteten er så som så....

Du var litt uheldig med skiferbiten som var brukt som tak der.... men ellers så den helt normal ut. Men at målene skal stemme, ville jeg nå forventet.

Jeg har bestilt skiferhuler av en og samme fyr mange ganger, og alltid fått prima huler for penga. Men ingen har sett sånn ut som din, det må jeg medgi. Det har aldri vært noe rust på mine. Din var mindre pen på den steinen som vender opp der du holder den på bildet. Men det er vel bare å snu den? Sånn at den stygge siden vender ned i sanda?

Man må jo huske på at skifer er naturmateriale også, og variasjoner vil forekomme. Man kan jo ikke forvente et helt "fargeglatt" produkt av naturstein.

Ved du hvorfor han bruger et så kraftigt lag af skiffer? Det fylder da i akvariet :o)
Fandt lige et link, jeg havde set tidligere.. Her er et lille tricks.. Synes de huler ser meget smarte og funktionelle ud..
Inaktiv bruker
Jepp, hulene er store og tar veldig mye plass. Eg må bare selge dei videre ( i alle fall dei som ikkje er rust på).
Har prøvd å vaske av rusta på den som bildet er av, men var bare noe som gjekk av.
Er redd for kva dette kan gjere med vann verdiene?

Er helt klar over at skiferen er natur produkt og at det er hjemmelaga. Men hadde nok forventet mer enn dette...
Tror eg får prøve selgeren som mona o bruker
Personlig foretrekker jeg skiferhulene der skiferen oppe og nede stikker litt ut i forhold til veggene, slik at det blir litt tak over inngangen (slik som den omtalte skiferhulen i denne tråden. Jeg skal forresten være enig i at det ikke var en spesielt pen hule). Det ser ut til at ihvertfall ancistrusene mine liker å ha det sånn. Ellers har jeg sansen for kjeramikkhulene de selger hos Webzoo. Sebraene mine (som langt fra er leksklare ennå) har foretrukket dem framfor skiferhulene. Men det har jo ikke vært i lekssammenheng, men kun som oppholdsrom. Men håpet er jo at oppholdsrommet skal bli brukt til mer enn opphold en dag...
Marte L
Tror eg får prøve selgeren som mona o bruker :)

Hvis det er den samme som jeg bruker, så er han absolutt å anbefale God kvalitet på hulene jeg har kjøpt fra han.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap