Logo-konkurranse!!
Hei!
Vi i Risør akvarieklubb inviterer dere til å være med på en konkurranse om å lage den logoen som skal representere vår klubb
Logoen må ikke være for stor, tenk dere at den skal kunne passe inn i en tredjedel av et visittkort, eller som hjørne heading på et brev. Dere må selvfølgelig kunne lage den større, men da må vi kunne forminske den uten at detaljer forsvinner.
Finn frem deres kreative evner og sett i gang!!
Vinneren vil kunngjøres her på søndags kveld, etter at vi har hatt klubbmøte.
Send forslaget på mail til oss. Mail-adressen finner dere på nettsiden til klubben.
Vi i Risør akvarieklubb inviterer dere til å være med på en konkurranse om å lage den logoen som skal representere vår klubb
Logoen må ikke være for stor, tenk dere at den skal kunne passe inn i en tredjedel av et visittkort, eller som hjørne heading på et brev. Dere må selvfølgelig kunne lage den større, men da må vi kunne forminske den uten at detaljer forsvinner.
Finn frem deres kreative evner og sett i gang!!
Vinneren vil kunngjøres her på søndags kveld, etter at vi har hatt klubbmøte.
Send forslaget på mail til oss. Mail-adressen finner dere på nettsiden til klubben.
Postet 28.11.07 kl 13:15
Endret: 28.11.07 kl 13:18
Postet 28.11.07 kl 20:47
Postet 28.11.07 kl 21:10
Postet 28.11.07 kl 21:34
Postet 28.11.07 kl 21:48
Postet 28.11.07 kl 21:56
Postet 28.11.07 kl 23:58
Postet 29.11.07 kl 00:42
Postet 29.11.07 kl 05:17
Postet 29.11.07 kl 09:58
Spørs om alle har kunnskap eller mulighet til å lage logo ved hjelp av vektorverktøy, så et alternativ kan jo være å få oppgitt et maksformat, f.eks i en størrelse som passer til plakat. Er formene enkle, slik som en logo skal/bør være, så er det heller ikke noe problem å "vektorisere" den i etterkant av noen som vet hva de driver med...
Postet 29.11.07 kl 10:25
Postet 29.11.07 kl 10:35
Postet 29.11.07 kl 11:26
Blir litt for dumt å sette masse retningslinjer på en slik konkurranse synes jeg. Med masse begrensninger ville vi fått inn masse logoer med nesten samme vri, og kunne vel i grunn heller laget den selv. Når folk får fritt spillerom vil vi, som vi allerede nå ser, få inn logoer med stort spenn i utforming. :0)biXenSant det Aggi. Er faktisk litt nysgjerrig på hva dere har laget. For meg var det litt lite retningslinjer til å prøvd meg selv om jeg hadde hatt tid. Begrensninger gjør meg mye mer kreativ ;)
Postet 29.11.07 kl 12:09
Postet 29.11.07 kl 12:16
biXenNei enig sånn sett, men retningslinjer ble litt feil ord. Mente mer noe stikkord ala. hva som er spesielt med klubben / lokasjonen osv. Noe som gjør at man kan ha en ekstra touch på det som gjør det unikt. Hvis ikke er det jo bare til å klaske inn en ør malle i en bolle med ris der ;)
Ør malle høres helt topp ut. Vel litt med detaljer. Vi holder selvfølgelige til i Risør, ble dannet våren 2007 og medlemmene driver med alt fra maller til saltvann.
Postet 29.11.07 kl 13:00
GryBlir litt for dumt å sette masse retningslinjer på en slik konkurranse synes jeg. Med masse begrensninger ville vi fått inn masse logoer med nesten samme vri, og kunne vel i grunn heller laget den selv.
Med all mulig respekt - det ligger mye kunnskap og arbeid rundt en god logo og jeg kan skrive masse om det, men skal prøve å begrense meg.
En logo er et symbol for bedriften/organisasjonen utad. Den skal vise hva som er viktig med/for organisasjonen og man skal kjenne seg igjen i den. Retningslinjer/begrensinger - føringer vil jeg kanskje kalle det - etter min mening helt essensielt skal man få frem en god logo. Om man ikke gir noen føringer på hvordan logoen skal være, vet man vel heller ikke hvordan man ønsker å fremstå utad og da bør man etter min mening ta seg en liten ekstra runde med for å få på plass dette.
Postet 29.11.07 kl 14:58
Postet 29.11.07 kl 18:41
Neida, det er ikke noe stort problem.
Poenget mitt er ikke noe annet enn at en logo kan ha veldig mye å si og er ganske beskrivende for folks inntrykk av det den representerer. Det er enorme muligheter i en logo og dette bør man etter min mening ikke undervurdere. Har noe erfaring med akkurat dette fagområdet og ønsker bare å gjøre oppmerksom på de enorme mulighetene som finnes i dette ofte oversette profilelementet.
Poenget mitt er ikke noe annet enn at en logo kan ha veldig mye å si og er ganske beskrivende for folks inntrykk av det den representerer. Det er enorme muligheter i en logo og dette bør man etter min mening ikke undervurdere. Har noe erfaring med akkurat dette fagområdet og ønsker bare å gjøre oppmerksom på de enorme mulighetene som finnes i dette ofte oversette profilelementet.
Postet 29.11.07 kl 21:21
Jo da, jeg er helt enig i dette, men da ser jeg mer for meg Hydro, Statoil og den gjengen. Vi vil bare ha en trivelig logo vi.JoakimNeida, det er ikke noe stort problem. :) Poenget mitt er ikke noe annet enn at en logo kan ha veldig mye å si og er ganske beskrivende for folks inntrykk av det den representerer. Det er enorme muligheter i en logo og dette bør man etter min mening ikke undervurdere. Har noe erfaring med akkurat dette fagområdet og ønsker bare å gjøre oppmerksom på de enorme mulighetene som finnes i dette ofte oversette profilelementet.
Postet 29.11.07 kl 22:28