Ooopsann.... glemsk? Jeg?

Bare en ting å si her: Ooopsann!

Det var de eplesneglene og akvarieplantene....
(gjenglemt utendørs i går kveld...)

[External Image]

[External Image]

opps så kald ut

Litt of topic:

Mona jeg ser du har store bilder på flere av dine innlegg i tillegg til de små du legger inn.
Hvis du går inn på www.photobucket.com så kan du legge ut store bilder direkte i tråd uten å måtte legge inn de små.
Jeg har nettopp begynt å bruke dette selv, og synes det er ganske bra.
Under hvert bilde du legger inn så er det en IMG code som du limer direkte inn i tråden. Denne koden blir kopiert automatisk når du trykker på den.

[External Image]

Andreas
Jeg vet det, jeg har en Photobucket konto
Men problemet er at det hele blir temmelig uoversiktlig der til slutt, og man må huske og aldri slette de Photobucket-bildene som er brukt i innlegg f.eks. her. For gjør man det, så blir det et rødt kryss i innlegget der bildet en gang stod...

Da er det bedre å legge ut bildene jeg bruker på AF nettopp her, og deretter kan jeg glemme hva som er brukt hvor Ingen fare for røde kryss om et år eller to, altså
Har du sjekket om sneglene er døde? Kanskje noen har klart å krype inn et frostfritt sted?
Pleier du ofte å lufte karene dine på verandaen?
Må innrømme at det var en pussig situasjon å havne i...

Kanskje best med en forklaring, så ikke flere tror jeg driver og lufter akvariene midtvinters... *hehe*

Dette er et tilfelle av å gjøre flere ting på èn gang, tror jeg man kan si.

Jeg holdt på å sysle med noen greier på akvarierommet, blant flere andre ting; tappe ned og tømme dette eplesneglekaret. Men det stinker så forferdelig av eplesneglebæsj (kun et svampfilter - de tar ikke partikkelfiltrering) at jeg besluttet å plukke snegler utendørs. Orket ikke stå bøyd inne over den lukta, og tenkte frisk luft under plukkingen var bedre for nesa...

Så ut med karet, for jeg kunne jo plukke snegler i lyset av terrasselampene. Men jeg glemte å ta på meg jakke, og jeg hadde glemt å ta med en skål eller noe å plukke sneglene over i. Så da var det inn igjen for å ta på den jakka og finne noe jeg kunne samle eplesneglene i... egentlig. Men da jeg kom inn, fikk jeg øye på noe, husker ikke lenger hva men jeg tror det var et eller annet på akvarierommet som trengte min oppmerksomhet littegranne. Og innen jeg var ferdig med det, så var akvariet der ute helt glemt. Jeg drev med helt andre ting resten av kvelden.

Oppdaget akvariet da jeg kikket ut i morges for å sjekke været før jeg sendte guttungen til skolen...

Korttidshukommelse er no' dritt

PS!
Jeg overlever uten den 54 literen... Jeg hadde tenkt å stue det vekk i en bod uansett, for jeg har ikke plass inne. Det var derfor jeg drev og skulle tømme det.
Så om det er lekk nå pga frost, så er det ingen krise.
Kanskje jeg burde stoppe på 3 kar så jeg husker de jeg har hvertfall :P
Hahahaha.... må bare le litt her. Det er det morsomste (til tross for stor snegledød) jeg har hørt på lenge.

Jeg kan (selv om jeg ikke har gjordt noe slikt før) fortelle at vi akvarister blir ganske surrete over tid. Tror vi har litt mye å tenke på.
Uansett så var det gudskjelov ikke oversvømmelse denne gangen da Mona.

Et frossent kar er forhåpentligvis ikke det værste som kan skje oss, men det var ganske morsomt.

Mvh Linka
Jeg griner ikke akkurat selv heller
Dette bare ler jeg av.

Og til mitt forsvar må jeg si at det var ikke frost og kuldegrader i går kveld da jeg skulle utendørs og plukke snegler! Det regnet faktisk litt, og var mildt/noen plussgrader.

Ja du har helt rett der. det var ikke minusgrader før godt på vei i natt.

Mvh Linka
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap