å bo langt unna dyrebutikk...

Hvordan klarer dere som bor langt unna dyre butikker å få fylt opp akvariene??
Har nettopp flytta, og lurer på hvordan i alle verden jeg skal få tak i fisk..
Sender dyre butikker ut fisk, og hvordan går eventuelt det?
Jeg bor i øst-finnmark så mine framtidige, nye fisker, må jo reise LANGT!
Har folk på butikken som reiser fra Harstad til Finnmark, nærmere 10 timer reise. Har så vidt jeg vet bare gått bra.

Fisk klarer seg i alle fall 5-6 timer i pose. Om du (sett i sammenheng med at det bare er butikker i Alta og Hammerfest, og på finsk og svensk side) skal kjøre og kjøpe fisk, bør du kanskje ringe og bestille den fisken du vil ha slik at du ikke kjører bomtur.

Kanskje kan fisk sendes med buss?

Fisk blir jo fraktet til butikkene her også, og de tåler det.
Det er jo ikke så langt fra Kirkenes til Berlevåg, og det går jo direktefly mellom Oslo- Kirkenes (gjør det ikke?), så der er jo en mulighet.

Ellers blir det vel som nevnt-
ringe aktuelle butikker og sørge for god pakking av fiskene.

Men det er langt ja,
fra Hammerfest til Berlevåg er det vel nærmere 50 mil?
Pluss at de gangene jeg har tittet innom butikken i Hammerfest har ikke utvalget vært direkte inspirerende.
Men de kan jo kanskje ta inn ting til deg?
Jeg vet ikke hvordan butikken i Alta er.

Da jeg var lita bodde vi i Båtsfjord, der var det ei finsk dame som hadde blomsterbutikk + akvariefisker

Hvor lenge fisken kan gå i posen er avhengig av hvor godt den er pakket og størrelsen på fisken.

Har selv fraktet fisk fra Bergen til Tromsø i bil og det er 28 timers kjøring. Dette var små fisk (L og Corydoras).

Bestiller man fra Oslo eller Bergen pakkes disse i isoporesker med heatpack. Ville ha foretrukket å ta en slik bestilling i sommerhalvåret.

Selv om den nærmeste dyrebutikken har dårlig utvalg så kan man jo legge inn en bestilling hos de.
Ok, tusen takk for svar!
Da ser det ut til at jeg kan få fylt opp akvariet mitt igjen
Det går direkte fly fra Oslo til Kirkenes ja(tar ca 2 timer), men ingen direkte fly til Berlevåg fra Kirkenes..Det går en såkalt "melkerute" fra kirkenes-til Vadsø- til vardø- til båtsfjord og så til Berlevåg.. Denne fluturen tar også ca 2 timer. Så det blir jo en flytur på fiskene på 4 timer..
Pleier dyrebutikker å sende ut fisker dersom jeg ringer å bestiller, og pakker de fiskene godt inn? Tenkte på med sånn varme-greier, siden det tross alt er vinter nå..

Kan ikke svare om alle butikker sender, de må jo frakte fiskene til Gardermoen, pakke osv.
Ville nok satset på å ordnet dette selv hvis jeg var på tur i en større by.

Vet at Tromsø- banden (Geir & co) har fått sendt opp endel fisker, de vet sikkert mer
Hvis du vet hva slags fisk du skal ha er jo ingen ting enklere enn å annonsere her på siden - kanskje en i nabolaget har akkurat dem
Inaktiv bruker
Aquazoo sender fisk
MC Darup
Vet at Tromsø- banden (Geir & co) har fått sendt opp [B]endel fisker[/B], de vet sikkert mer :)

Det er det vi prøver å få fruene til å tro på, men lykkes ikke helt

Spørsmålet er hvor langt det er til nærmeste dyrebutikk. Antall timer i bil?
Tilfeldig bekjentskap
© Lennart Axelsson
Reklame for plussmedlemskap