Liten advarsel

Hei Jeg vet ikke helt hvor jeg skal plassere ut denne advarsaelen . Jeg ser at mange er fristet til å bruke skjell medluft i men obs. De fleste fisk er veldig nyskjerrige og kan sette seg fast og i verste fall blir klemt i hel når skjellet lukker seg . Har hatt et slikt i mitt akvarium men måtte fjerne det vekk pga ancisticus hoa satte seg fast og holdt på å dø .
Hva med å skilte "klemfare" i stede for å ha skilt med "no fishing"...
Kan bygge videre på at slik bråkete dekor, som "raper" en gang i blandt, klaprer og skramler, kan være meget stressende for fisk.
Testet selv en slik østers, og både jeg og fiskene holdt på å bli koko
Plast-dekor er i min verden tabu.
Kanskje litt på siden, men.....

De falske østersene som sikkert være skremmende for andre innbyggere i akvariet, men de ekte kan til og med sette seg i respekt hos husbonden selv....Jeg forsøkte engang sette fingertuppen inni et for å se om det var noe futt i dem....
Per-Kristian Hole
Jeg forsøkte engang sette fingertuppen inni et for å se om det var noe futt i dem....
Å resultatet av undersøkelsen ble....?
Som en annen nysgjerrig tulling med østers i akvarium tillater jeg meg å svare.

Selv om ytterste del av skjellet på østers er tynt og svakt..så er ikke resten det :P
Den har kraftige kyper, Frank !!! Jeg mistet litt hud for å komme løs, å "lokke" en østers til å åpne seg nytter ikke.
Fredrik, har du østers i akvarium vil jeg besøke deg i jula....reiser heimover neste uke....send en pm !!!

Hilsen Hessabonde....
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap