Dere skal få besteme :-)

Har et 54 liters kar som dere på AF skal få besteme ka eg skal ha i
Bare det ikke er så synsykt dyrt xD
Jeg stemmer for en type levendefødere, f.eks. Phallichthys tico.

Men jeg synes den fisken i avataren din burde få MYE større plass
Hvilke kar snakker du om no :-/ xD
Det karet som skal ha fisk i no er tomt :P
Jeg snakker om avatarbildet ditt - det som står under navnet ditt i innleggene (Akvarie-stuen piczo) - men jeg regner jo ikke med at det er ekte, så det var mest et forsøk på en spøk...
Oja hehe, er litt trøtt no xD ( dårlig unskyldning :P
Då ble det endringer i planene.
Fant 2 guppyer død i den ene 54 literen min som eg kan si uten å nøle ble drept av palettene
(2 han guppyer)
Så har flyttet de 2 siste guppy hunnene oppi karet som det er snakk om hær så då må det være noe som går med guppyer (uten å blande seg :P
Paletter og guppy sammen fungerer dårlig. Synes det er på tide at palettene får et nytt norsk navn som også beskriver deres adferd, ikke bare utseende.
Mitt forslag: Afrikansk vannilder!
Men det skal jo også sies at i større kar kan palettene fint gå sammen med det meste av fisk.
Men på bare 54l bør de være alene. Har prøvd dette selv, og sliter faktisk fremdeles med en liten ettervirkning. Dvs en liten smaragd-tenåring med et temperament som minner mer om en ilder på speed. Men så har hun da nettopp blitt kjønnsmoden også da stakkar Og er alene. Og ikke får hun selskap av en hann heller!! Har prøvd en hel evighet å bli kvitt henne, men hun har fobi mot håven.

Mitt beste tips er å satse på små ciklider, feks sommerfugler. gjerne sammen med noen corryer. Skaper litt liv i vannmassene med mindre fisk.

Ps. Kommer aldri til å anbefale noen guppy, sliter litt med levendeføder-avesjon!!
Inaktiv bruker
Tanganiyka
kjør ett par lamprologus ocellatus du
hvis du vil ha litt annet enn ,,pyntefisk,, hehe
masse skjell,sandbunn-flott adferd,sjalusi -rett og slett morsomme og ha i akvariet
1 hann.2 hunner-de graver og siler sand hele dagen

andre lamprologus du kan ha i 54 l

L-stappersi
L-speciosus
L-brevis
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap