Skadet silikon?

Jeg har nettopp tatt ned mitt 222 liters selskapsakvarie. Det er et Akvastabil ramme akvarie. Det er 3 1/2 år gammelt.
Planen var å legge dette ut for salg. Akvariet er fint og har fungert helt som det skal på alle vis.
Men. Da akvariet var helt tømt får jeg se at silikonen imellom frontglasset og glasset på høyre side av akvariet - har grønt belegg bak seg...... Hvordan kan alger legge seg her og akvariet likevel være tett? Er det like før dette er lekk?
Også silikonen imellom frontglasset og venstre side av akvariet ser for meg litt betenkelig ut. En liten glippe er åpen i kantene. (bildet med rød pil)
Jeg ønsker selvfølgelig ikke selge et akvariet hvor jeg er i noen som helst tvil om at silikonen ikke er tilfredsstillende.
Å restaurere et akvarie er ikke noe jeg tørr ta ansvaret for. Det blir vel bare å krype til korset og selge dette som et oppussingsobjekt?

mvh
bildet frontglass - venstre side
Det er mye som tyder på at fugene trenger å byttes her. Kanskje like greit at du fant det ut på denne måten, kontra å ta seg ett ufrivillig fotbad ?
Uff ja, det er vel slik ja. Jeg får prøve være glad for at jeg oppdaget dette på denne måten - og ikke ved et ufrivillig fotbad.
Men jeg blir litt skremt. Akvariet er meget pent behandlet. Og likevel skjer slikt som dette. Det gir meg litt nervøs mage i forhold til at jeg nå har et kar på 720 liter i drift på stua - av samme merke.
Vel. Jeg har vel bare vært veldig uheldig da.
Det får bli et billig oppussingsobjekt for en fingernem akvarist dette da.
Men jeg har vært så urolig glad i dette akvarie. Og ja, jeg ble veldig lang i maska da jeg så silikonen slik den nå ser ut.

mvh
Dette er veldig enkelt å fikse, men det fikses. Jobben er nok gjort på en time, så sant man har tapetkniv, akvariesilicon og aceton i huset. Disse tingene koster jo litt ved innkjøp, + at man skal gi seg i kast med jobben... Derfor anbefaler jeg at du slår av litt på prisen for at du skal klare å få solgt det... Sikker på at mange vil kjøpe, bare de er innstilt på jobben som må gjøres.
Tilfeldig bekjentskap
© Line Sundfær
Reklame for plussmedlemskap