Eikeløv..

noen som har noen ideer vor man kan få tak i det på vinteren? litt lite på trerene på en måte..=)
Legg inn en annonse her på Rubrikk, så kanskje noen har noe å gi bort!
Man plukker dem jo på bakken uansett
Vet du om det er noen eiketrær i nærheten av der du bor? Husk at eik ofte er plantet av mennesker på vår kant av landet, og det var særlig populært som f.eks. tun-tre på bondegårder før i tiden. Parker er et annet sted man bør sjekke. Noen gamle hus med gamle hager (fra tiden rett etter århundreskiftet 1900) har også eik.

Det kryr av steder man kan lete, man må bare vite hvor man skal se
Her jeg bor har de plantet eiketrær rundt idrettsbanen. Det heter "idrettsparken" av den grunn

Eik vokser ikke naturlig i særlig store deler av Østlandet, det er for kaldt til at den sprer seg naturlig. Jeg tror Hamar er en for kald klimasone på vinteren til at man vil finne naturlige områder med eik. Sørlandet derimot, fra Sandefjord og sørover, der er det mildt nok til at eika har dannet skog.

Så sjekk områder som kan ligne på de jeg nevnte ovenfor. Dersom det er tørr snø hos dere nå, så bare spark vekk snøen under eiketrærne og plukk

PS! Dersom din bestemor og bestefar bor i samme område som deg, spør dem da vel? Spør om noen gamle gårder eller parker er beplantet med eik som de kan huske.
snøen er veldig våt her nå=( har lagt inn en annonsse,å skal plukke di ned til sommeren å tørke de da vertfall=) besteforeldre er det dårlig med altså hehe men det er fullt av gårder her oppe jeg bor(på landet på vang) så det er muligheter der. legger man de bare utover på papir å lar de visne å tørke. går ut ifra de skal det før de skal i karet.?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap