C.sterbai yngel bak bakgrunn

Jeg skulle gjøre ett vannbytte nå, og gjøre rent bak bakgrunnen i akvariet.
Da jeg kikka bak så jeg plutselig en liten C,sterbai som rotet rundt på bunnen.

Frem med hoven og få den på forsiden, den er ca 1cm stor og er en livlig liten krabat.

Det er en stund siden jeg har sett egg, og discusen spiser somregel alle, dette er den første yngelen jeg har sett.
Det tyder på at egget er blitt sugd inn bak bagrunnen og klekket der.

den ligger nå i en sprekk på bakgrunnen og gjemmer seg, den puster fort, men det er nok pga flyttingen

Dette er den første yngelen jeg har fått/hatt som har blitt så stor
Plussmedlem
Så bra
Når den også har blitt 1 cm så er sjansen stor for at den overlever videre Hvis ingen spiser'n da
Ser ut til å gå greit, eneste som er i karet er andre sterbai og discus. de har vært å kikka på han men ikke noe mer enn det.

Tror den må være ganske "liten" i forhold til alderen, har ikke sett egg på i hvertfall 2 mnd, men kan hende jeg har oversett noen da.

Får håpe den vokser seg like stor og fin som sine foreldre

Ser jeg bomma litt på størrelsen nå når den har kommet frem er nok noe mindre..

Men det ser da ut som den vet hva den er, har ikke sand bak bakgrunnen (såklart) men forran derimot. ned med snuta med en gang hehe...
Plussmedlem
Snuta i sanda Ja, det er bra instinkt.
Veldig artig å se på cory-yngel. Små kopier av foreldrene som svirrer rundt
Veldig gøy ja, studert den litt nå.. Utrolig klare markeringer, . foreldrene virker mer blasse i fargen.
Han/Hun har ryggfinnen rett til værs, og klare fine farger, blunker litt i ny og ne

Svømmer nå sammen med de seks fullvoksene sterbaiene og koser seg.
Yngelen er fortsatt i live, og suser rundt. holder seg mye sammen med de voksene, og ble tatt godt imot av de.

Han virker veldig nysjerrig, og er litt overalt. Ser ut til at han klarer seg bra.

Så gøy, har du ikke et bilde av den da?
Joda,, har noen dårlige mobilbilder, Hehe..

Skal prøve å laste opp til helga.., Har bedre tid da..
Ellers gåralt bra med den lille, , suser rundt i karet, og koser seg. discusen bryr seg ikke om den så ser ikke ut til at de kommer til å spise den heldigvis .)

da skulle jeg skifte vann igjen og gjøre rent bak bakgrunnen. så nå er jeg den heldige eier av 2 yngel til

Virker som de legger eggene rett ved innsuget, og at de blir dratt bak bakgrunnen og klekker der,

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap