Igler i akvariet-hvordan bli kvitt dem
Jeg ser at dette spørsmålet har blitt tatt opp på ett annet forum, i denne tråden
Mine bugs ser helt like ut til trådstarters. Det er ikke planarier, de har jeg hatt før. Planarier er hvite og mindre enn disse. Disse krymper og vokser som en måte å forflytte seg på. De kan være liten flekk og helt til 4 mm. De har ikke slangelignede bevegelser som planarier og beveger seg ikke fritt i vannstrømmene, men beveger seg bortover overflater som grus, planter, stein og glass ovs. Kommer ikke av overforing for her har det ikke blitt foret da det kun er pestsnegler og planter i karet.
Iglene er i et 19 liters pestsneglekar. Oppforing av pestsnegler for kulefiskene. Kjøpte karet fra østlandet sammen med kulefiskene mine.
Spørsmålet er: Har du hatt slike og hvordan ble du kvitt dem?
Mine bugs ser helt like ut til trådstarters. Det er ikke planarier, de har jeg hatt før. Planarier er hvite og mindre enn disse. Disse krymper og vokser som en måte å forflytte seg på. De kan være liten flekk og helt til 4 mm. De har ikke slangelignede bevegelser som planarier og beveger seg ikke fritt i vannstrømmene, men beveger seg bortover overflater som grus, planter, stein og glass ovs. Kommer ikke av overforing for her har det ikke blitt foret da det kun er pestsnegler og planter i karet.
Iglene er i et 19 liters pestsneglekar. Oppforing av pestsnegler for kulefiskene. Kjøpte karet fra østlandet sammen med kulefiskene mine.
Spørsmålet er: Har du hatt slike og hvordan ble du kvitt dem?
Postet 27.01.08 kl 18:59
Postet 27.01.08 kl 19:58
Postet 27.01.08 kl 20:44
Postet 27.01.08 kl 20:56
Postet 27.01.08 kl 21:06
Det er planarier, Elin. En variant av planarier (har blitt bekreftet av en som faktisk vet at de brukes i forskning. Man kan bestille slike til å forske på - ihvertfall i USA). Men de er skikkelig gufne, ja. Jeg takler ikke helt å putte hendene i kar med slike i. Jeg har ikke hatt dem selv, men den lokale dyrebutikken hadde dem - i karene jeg samler pestsnegler i...
Postet 27.01.08 kl 23:53
Postet 28.01.08 kl 00:10
Postet 28.01.08 kl 01:13
Postet 28.01.08 kl 11:45
Postet 28.01.08 kl 11:49
Postet 28.01.08 kl 11:51
Postet 28.01.08 kl 12:04
Postet 28.01.08 kl 12:12
Inaktiv bruker
![](https://akvaforum.no/forum/_gfx/no-image.jpg)
Klorreke
klorreke har jo di digre klørene di burde ta kneken på di iglene jeg tror salt åså seter en stopper for iglene for igler er jo bløtdyr så salt burde vere sterk nok til å ta kneken på di
Postet 07.04.08 kl 20:15
Postet 07.04.08 kl 20:54
Postet 07.04.08 kl 21:04
Har sett mange små dyr i akveriene oppigjennom men ingen som disse dvs jeg har en som er lik, men ganske stor. Den glir raskt fram over glasset har lik form til bildene i denne tråden. Den er lys på undersiden og mørk oppå. Den er som oftest utstrakt og måler nå 18 mm så den er ganske stor.
noen andre som har sett så store planetarier. Den er heldigvis bare i en liten boks i forbindelse med levendefor, så den vil ikke spre seg.
Synes ellers det er spennende å se at det dukker opp forskjellige smådyr i akvariet, som regel er dette bare et fint tilskudd til fiskematen
noen andre som har sett så store planetarier. Den er heldigvis bare i en liten boks i forbindelse med levendefor, så den vil ikke spre seg.
Synes ellers det er spennende å se at det dukker opp forskjellige smådyr i akvariet, som regel er dette bare et fint tilskudd til fiskematen
Postet 05.07.08 kl 21:18
Inaktiv bruker
![](https://akvaforum.no/forum/_gfx/no-image.jpg)
david gjeg tror salt åså seter en stopper for iglene for igler er jo bløtdyr så salt burde vere sterk nok til å ta kneken på di
jeg tror du bør følge litt mere med, for her ser du at iglene befinner seg på en pestsneglefarm, å snegler er også bløtdyr... så tror saltet tar knekken på dem å...
Postet 05.07.08 kl 21:56