Trenger hjelp litt fort. ang pris på akvarie

Sitter her å lurer på et brukt Juwel hjørneakvarie. 175 liter. det er ikke buet front, men sånn 5 kantet.
prisen er 2000. da inkl varmekolbe. hva synes dere?
Alder?
Tilstand på glass?
Originalt møkkafilter, eller forbedret sådann?
Møbel?

Mer info om karet er absolutt av behov, for å vurdere prisen.
Orginalt filter.
er møbel til det.
Alder er jeg usikker på. men får vel svar strax
Stått tomt litt over et år
4 år gammelt og ingen riper i glasset
Jeg betalte selv 2500 for et 375 liters akvarie med Eheimpumpe, innvendig, som hadde kostet 1100 kr. Det var med kolbe og Armatur, og ca. 2/3 av den sanden jeg trengte. Vurder selv.
Det var nok et godt kjøp, synes det selv i alle fall. Skal forresten betale 1500 kr for hjørneakvarie på sokkel, ikke skap, det er femkantet, altså er bakre hjørne ikke kuttet av. Kunne få med pumpe til 500 kr ekstra, men har fra før. Jeg synes vel det karet du er tilbudt er nokså dyrt.....
Men hjørnekar er nokså dyre i innkjøp, og ikke så ofte å se brukt, så...

Så vidt jeg husker koster tilsvarende kar omtrent 3300 kr (uten pumpe?) nytt. Forresten, det var kanskje litt mindre, sjekk opp på Webzoo. Utvendig Eheim-pumpe med substrat får du for en tusenlapp på Webzoo, er tilbud på substratpakke akkurat nå. At det har stått tomt et år kan også være et problem, da det kan være lekk...
Ville bedt om garanti på kraftig prisreduksjon om du oppdager lekkasje, for de bør repareres ute pga. gasser som dannes når silikonen kommer i kontakt med luft. Det er jo nokså priklete nå på vinteren. Du kan jo be selger sjekke for evt. lekkasje, for det er en del arbeid å bytte den, særlig i disse helglassakvaria.
Jeg ville ha prutet det noe ned om mulig. Det er jo nokså nytt, men du må jo regne med å gjøre noe med pumpa, så....

Vet mange synes de innebygde Juvelpumpene er dårlige. De karene jeg har kjøpt er eldre rammekar, men uten skjemmende striper. Selv om de er mye eldre, er de lettere å ta bort silikonen fra for å legge ny, og det er lettere å få det pent.
2000 er en pris midt på treet. Ikke håpløs, men langt i fra ett kupp.
Selv er jeg kun interessert i kupp, og ville neppe tatt i på dette tilbudet
Skal selv kjøpe et nytt kar i morgen. 280l med varmekolbe, bord og noe utstyr. 1500 kr. Det er vel heller et (sta(t)s- kupp, eller hva? Av og til er det fordeler med å bo på landet, da det til tider er kjøpers marked.... Det er et velholdt eldre rammekar, men utrolig pent. Mangler topplaten, men vi har da glassmester, selv her hos meg, så det går bra. Dessuten er toppen heldekkende.
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Andre Fossen
Reklame for plussmedlemskap