Finnmark!

Er det noen fra finnmark her?
Æ e fra Finnmarka! Rettere sagt Vest-Finnmark, men bor for tia i Nordland

JAA!
Hammerfest
Men bor i Oslo.
Finnmark!
Hehe, ny spm formulering: er det noen som BOR i finnmark for tiden?

Jeg har akkurat flyttet opp til Tana. Tror det er 400 km til nærmeste dyrebutikk, så lurer på om det finnes mange i området som har akvarium.

Tok med mine fisker på fly fra Oslo, det gikk helt fint med alle sammen :o)

Hey!
Ikke la oss miste vår tilhørighet

Er Kirkenes det nærmeste?

Forresten har jeg vært masse i Tana, bodde nemlig i Båtsfjord til -84
istedeførr å lage nytt innlegg, endra æ mitt forrje:)
Enig MC darup (var forresten ikke klar over at du var fra Hammerfest, Ekte Rypefjording her så!)

Jeg har også vært masse i Tana, hadde kjærest der for et par år siden(øh, et par år menes da med for ca 4 år sia... hehe

Har også vært i Kirkenes, men kan ikke huske noe dyrebutikk der....

Men så har da Hammerfest fått ny Dyrebutikk, i storsenteret. De er flinke der, men som i stort sett alle andre butikker skal en ikke stole blindt på de Men de har en del fine fisker, og akvarier til salgs.
Selv om det nok blir litt langt å reise fra Tana til H-fest kun for fisk
MC Darup
Hey! Ikke la oss miste vår tilhørighet ;) Er Kirkenes det nærmeste? Forresten har jeg vært masse i Tana, bodde nemlig i Båtsfjord til -84 :D

En gang finnmarking, alltid finnmarking ;o)

Er faktisk fra Båtsfjord... 84 sa du? Tro om ikke vi har gått i samme barnehage :oD

Alta er nærmeste, men har blitt advart mot dem fra flere uavhengige personer, ettersom de visstnok sliter endel med syk fisk der.

Det enkleste måten å få tak i ny fisk på ser ut til å måtte bestille fra Oslo eller Tromsø, og sende de med SAS cargo.

Hvis 79 i nicket ditt står for fødselsår er jeg 6 år eldre enn deg.. neppe samme barnehage.
Jeg bodde forresten ved Nordskogen, det var min barneskole

Alta ja.. har ikke vært der.
Det er dyrebutikk i Hammerfest, men de gangene jeg har vært innom har det vært kjedelig. Men de kan jo sikkert bestille ting som er mer spennende enn guppy og sølvhai
Æ vil være med
hei æ e også utflytta finnmarking kommer opprinnelig fra Sørøya og var der i sommer .
Honningsvåging her. E det ikke dyrebutikk på Kirkenes?? Bodde der en gang i tia, å da hadde æ mitt første akvarium.. Men, det er jo "et par" år sidn. Nærmere 15, når æ rægne ætter. :/ Måtte tænke ætter kor gammel eldste pia va da æ fløtta, betyr vel at æ begynne å bli småsenil. Trives med det!
Akvarium i finnmark...
akvarium i Finnmark...er en helt annen "sportsgren" enn sørpå.
Hadde akvarium i Nordvågen (Magerøya) med nærmeste dyrebutikk i Alta og før internettalderen... 18 mil hver veg + 45 min med ferga....
mimre, mimre
Er vel 2 dyrebutikker i Finnmark? Hammerfest ooog... Vardø, Vadsø, Alta?
Var i alle fall dyrebutikk der sommeren for nesten 2 år siden, i Alta altså. De hadde ikke allverdens fisk inne, det er det jo ikke mange som har om sommeren, uansett hvor man er i Norge.. Kan forresten opplyse om at Magerøya i flere år har hatt fastlandsforbindelse, man trenger ikke lenger ta ferge fra Honningsvåg/Storbukt. Men, det er jo enda 18 mil til Alta
Fastlandsforbindelse - ja jeg har prøvd FATIMA. Da han i bommen sa prisen, bare lo jeg, og trodde han tulla. Vi var 4 voksne i bilen. Verste prisnivå jeg har vært borte i ved en bom. Men man er jo ikke avhengig av fergetidene lenger....
Tok en stund før folk tok inn over seg at de ikke måtte vente til 07.15 før de kunne starte turen til fastlandet.. Bompengene der er ingen spøk, dessverre!
Plussmedlem
G&T
Fastlandsforbindelse - ja jeg har prøvd FATIMA. Da han i bommen sa prisen, bare lo jeg, og trodde han tulla. Vi var 4 voksne i bilen. Verste prisnivå jeg har vært borte i ved en bom.

Kr 145 + 4x47,-...
Det er vel rimelig
jeg har da vært innom 2 dyrebutikker i Alta tidigere i sommer, uten at det ble fiskekjøp... som jeg har blitt advart om, de hadde hvitprikk og karantene på mye fisk, og resten av utvalget frista ikke... jeg kjørte heldigvis ikke 450 km HVER vei kun for å kjøpe fisk ;o)

har kommet over 3 - 4 stykker som har akvarier i Østfinnmark, men det er ikke akkurat en vanlig hobby her nei... forståelig nok, når det er så vanskelig å få fatt i fisk.

Jeg er innom dyrebutikker og kjøper fisk når jeg har vært på kurs lengre sør, og det ser ut som jeg må fortsette med det ja.
Akvarium er nok ikke så veldig "utbred" i Finnmark nei, dessverre.. Merker jo bare hvor vanskelig det er her i Nordland! Ikke så veldig mange "akvarie-venner" akkurat, prisene blir gjerne litt stivere, og ikke så enkelt å kjøpe/selge/bytte brukte ting og dyr.
Ja, de to dyrebutikkene her i Alta er ikke så veeeldig avanserte :P Har ikke spurt der enda, men håper at de kan bestille litt... Hvis ikke er jo Tromsø et alternativ for meg. Er jo 38 mil en vei da, men jeg er der ganske ofte uansett.
Fra finnmark ja
Ser du åsså e akva menneske å bor i fæle finnmark utn å komme dæ t dyrebutikk:p Da slit vi me d samme:p Er intressert i å høre om du har akvarie fisk å selge etter hvert? Har masse guppy som æ skal bli kvitt snart, kileflekkrasbora som går rogn full, så blir onga dær å visst æ e heldi=) Så da kunne man jo evnt. ha bytta litt?=) Kun visst d e a interesse Håpe på svar. På forhånd takk

Mvh

Silje Mikalsen
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap