Fru skywalker

Den gang jeg begynte med akvarie hobbyen så syns jeg sjøl at jeg var en skikkelig tøffing. Hadde ParonHai,Sølvhai og Oscar. Akvarie var jo en hobby for oss kara. Fatter hadde også denne hobbyen i mange år og husker at det var mange fiske kjøpere hjemme hos oss, var også møter med en privat akvarieklubb hjemme hos oss, så aldri et hukjønn. I det siste når jeg har vært rundt om kring og handlet fisk og planter har det 90 prosent av gangene vært Jenter/damer jeg har handlet med. . På stor auksjonen ble jeg overbydd på guppyer og Corrydoras hele tiden, av det svakere kjønn. Er det ikke meninga at damene skal drive med Kanin og hest. Frua her hjemme lurer nesten på om jeg driver med hobbyen kun for damene. he he. Hvordan i all verden får damene denne interessen, fikk den selv mye på grunn av at fatter hadde interessen og på grunn av at jeg er en ivrig sportsfisker.
Er jo veldig hyggelig at Akvarie hobbyen tiltrekker seg begge kjønn, selv om jeg føler meg mindre maskulin for hver dag som går. Kan jo hende at jeg har fått interessen for fisk som tiltrekker damene (Corrydoras og Guppy). I så fall har jeg gjort et godt valg. Mye hyggeligere og handle med damer i alle aldre en kjedelige gutter. Så en helt rå genser her om dagen hvor det sto Akvariejenter er våtere!!!!

HYLLER ALLE AKVARIEJENTENE!!!!!!

Nå har ikke jeg vært særlig lenge i akvarieverden(forutenom en liten stund da jeg hadde en liten bolle hjemme og forsto ikke hvorfor ikke fiskene overlevde...Var vel mellom 10-12 år gammel), men jeg har aldri trodd at akvarier var "forbeholdt" menn.. Jeg har alltid trodd(selv om jeg egentlig ikke har tenkt særlig over det) at dette var en av få hobbyer hvor kvinnfolk har hatt like mye, om ikke mer å si enn mannfolk...
Men hvordan er det i resten av verden? (F.eks hestesporten i utlandet er mest en mannfolkgreie, selv idag.. Men det bedrer seg jo! Mens her i Norge har det vel nesten alltid vært en kvinnfolkgreie)
Er nok mere jenter en jeg tror. Før jeg var her på forumet var jeg sikker på at det var 99 prosent menn, kansje en eller annen jente med en liten bolle. Hun ene jeg handlet hos drev med snegle oppdrett, hadde snegle dilla. Når jeg tenker kombinasjonen jenter og snegler tenker jeg mest hyling, men tar nok feil. Kan huske på 80 tallet før internett tia, når Akvarieklubben hadde møte hjemme hos oss, så var det høy sigarføring og bytting av fisk. Jeg og muttern ble nesten kastet ut. Var liksom kun for gutta.
Tror ikke du er noe mindre maskulin selv om du synes det er blitt mere av jenter i "hobbyen din". Hvis ikke frua har ymtet innpå noe annet ?? He He.
Jeg fisker også på hobby basis. Vi tar med båten om sommeren både til Femund og Istern og dorger etter den store ørreten, men kan ikke se at det er noe sammenheng med denne hobbyen....
Kansje vi jentene er blitt mere maskuline :o)

Min interesse for akvarier kom via storesøsteren min
He he, var å kjøpte nylon strømpe for å dekke over innsuget i reke karet. Følte meg i hvertfall ikke noe mere maskulin.
Her på AF er nok mannfolka i overtall, men dette betyr jo ikke at det ikke er minst like mange damer som herremenn som er engasjerte.
Har i mange sammenhenger inntrykk av at damene finner på annet å gjøre, enn å skravle via ett tastatur, enten det er Hi-Fi, fisk eller annet som opptar dem

Skulle vært morro å vite hvor stor andel av landets akvarister som er damer. Og også å vite hvor mange av landets husstander som rommer ett eller flere kar.
Jeg ble veldig overrasket over å lese hva du skriver Skywalker. Skulle akvariehobbyen ha noe maskulint over seg? Oj, da har jeg gått glipp av noe, for den biten har gått meg hus forbi! Kan ikke si jeg merker så mye til at kvinnfolkene skulle være i mindretall? Jeg synes det kryr av kvinnelige akvarister her, jeg! Har ihvertfall hatt like mange kvinnelige akvarister på besøk hjemme hos meg, som mannlige.

Er forresten helt enig, Frank, det hadde vært sinnsykt moro å fått vite hvor mange liter vann som finnes i privateide akvarier rundt omkring i de norske hjem. Eller antall akvarier er egentlig like interessant.

Her på AF alene står det:
"Totalt 967628 liter vann!"
Snart en million liter på bare dette forumets medlemmer!
Her i huset var det samboeren som "fikk viljen sin" når vi gikk til innkjøp av et 54 liters akvarium, men så ble vi bitt av basillen begge to, og har nå 2x400 liter, 1x 54 og 1x 40 liter. (+at vi har solgt unna noen kar)
Men det er jeg som er ivrig på forumer, med bytting av fisk, holder styr på fisketyper, søker info på nettet etc. -Som har blitt "fiskegal" som samboeren min kaller meg. Han har bare blitt "litersyk" nemlig.. Han eier karene; -jeg eier fisken og holder styr på dem.
Så må nok "drepe" teorien din der altså Frank, her i huset er det altså den feminine delen som skravler via tastaturet og bruker nettet til å søke info uansett om det gjelder fisk, HiFi, tekniske duppeditter, data etc.
"Gubben" er jo på nett han også, men ikke på samme måte. Han bruker heller tlf når han skal skravle med kompiser.. Hehe..! Her er det jeg som får kjeft hvis jeg opptar båndbredden til bredbåndstlf med å laste fra nettet når han skravler på tlf..!! Så det er nok ikke likt overalt, og jeg føler meg ikke så innmari maskulin akkurat,selv om jeg kanskje blir sett på som litt "akvariumsnerd" av venninnene mine.
Men vi er altså i aller høyeste grad to om hobbyen,- det er koselig!
Var vel egentlig ment noe som en fleip det der med maskulinitet. he he, men er faktisk overasket over hvor mange damer det er. Har hatt veldig mye damebesøk og vært på mye damebesøk grunnet denne hobbyen. Føler meg nesten som en tenåring igjen he he.
Hahaha, så hvis man er singel mann, så er det akvarium man skal begynne med!!
Her er det nemlig flust av flotte damer..! (selv om endel er opptatte..)
Og når det er sagt! Så er det mange flotte menn med akvarium også!
Har møtt mange nye venner via akvariumshobbyen, både unge, gamle, jenter og gutter.
Må innrømme at før jeg begynte med dette selv så hadde jeg kanskje et snevert syn på saken; at det kun var kvisete tenåringer og kjipe menn med ingen venner og hornbriller som drev seriøst med akvarium.. Vet ikke hvor DEN oppfatningen kom fra!! :O
Oppfatningen har iallefall blitt trygt plassert i "feil-skuffen" langt bak i hjernebarken et sted.
Har ikke vært aktiv på forumet mer en ca 4-5 mnd, men truffet mange hyggelige damer, og ja noen av de har faktisk vært flotte også. (Ser jo litt selv om man er opptatt). Syns det uanseth er hyggelig med en hobby som passer for stort sett alle. Her hjemme har hobbyen tatt seg veldig opp etter at jeg begynte å engasjere meg her inne på forumet. Møtt masse hyggelige mennesker(ja noen gutter også) Vil påstå jeg har lært mer det siste halvåret en jeg har gjort de 7 første årene som akvarist.
Plussmedlem
Det var Tone som overtalte meg til å kjøpe det første akvariet. - Det gjekk imidlertid ikkje lang tid før eg sa ja til eg også var hekta... :-P

For øvrig kan eg informere om at det i skrivande stund er 38,6% jenter og 61,4% gutar som er medlemer på AF. Jenteandelen har auka det siste året. Det låg lenge på 31-33%.
Hurra for oss jenter !!!!! :o)
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap