Hva skjer med det store karet på barneklinikken i bergen?
Det er sikkert 500 liter, men står tomt.
I følge de som er i resepsjonen, så har det stått tomt en god stund. Før var det fyllt med masse flotte fisker.
Karet er merket med Bergen akvarieutleie, så jeg antar det er de som eier det...
Er det noen som finansierer dette karet for dem? Skal det bort?
Jeg fikk ikke noe klart svar på dette, men det ble antydet at det var noe problemer med vedlikeholdet, at det ikke ble tid for sykehuspersonalet til å ta seg av det...
Noen som har peiling på hva som skjer med dette?
Det er synd om et så stort og fott kar bare blir stående tomt til spott og spe...
Tror mange av barna hadde glede av å se på dette karet...
I følge de som er i resepsjonen, så har det stått tomt en god stund. Før var det fyllt med masse flotte fisker.
Karet er merket med Bergen akvarieutleie, så jeg antar det er de som eier det...
Er det noen som finansierer dette karet for dem? Skal det bort?
Jeg fikk ikke noe klart svar på dette, men det ble antydet at det var noe problemer med vedlikeholdet, at det ikke ble tid for sykehuspersonalet til å ta seg av det...
Noen som har peiling på hva som skjer med dette?
Det er synd om et så stort og fott kar bare blir stående tomt til spott og spe...
Tror mange av barna hadde glede av å se på dette karet...
Postet 11.03.08 kl 21:06
Postet 11.03.08 kl 21:11
Postet 11.03.08 kl 21:13
Må jo være dårlig reklame for Bergen akvarieutleie med et tomt, trist akvarium!
På et sted som en barneavdeling på sykehuset synes jeg det ville være rart om en ikke fikk sponset en del utstyr, fisker og planter.
Jeg skjønner også veldig godt at de ansatte ikke kan ta seg av stellet. Det vil vel være høyst ulike nivå på interesse og kunnskap.
Go Bergen akvarieklubb!
På et sted som en barneavdeling på sykehuset synes jeg det ville være rart om en ikke fikk sponset en del utstyr, fisker og planter.
Jeg skjønner også veldig godt at de ansatte ikke kan ta seg av stellet. Det vil vel være høyst ulike nivå på interesse og kunnskap.
Go Bergen akvarieklubb!
Postet 11.03.08 kl 21:19
Postet 11.03.08 kl 21:22
Postet 11.03.08 kl 21:26
Postet 11.03.08 kl 21:30
KesolVar det ikke en akvarieklubb en eller annen plass i Norges land som drev vedlikehold av et akvarium på en barneavdeling ved et sykehus? Var vel en tråd for mange måneder siden?
Kjenner ikke tråden, men kjenner derimot en velvillig sjel i Arendal og omegn Akvarieklubb som tar seg av akvariet på barneavdelingen på sykehuset i Arendal. Stor stas for både barn og voksne!
Postet 11.03.08 kl 21:33
Postet 12.03.08 kl 00:38
Å ha noe slikt i en klubb er positivt med tanke på å få profilert klubben litt utad.
Klubben/klubbstyret må sette seg ned å tenke godt i gjennom hva noe slikt innebærer framover. Det er svært dårlig reklame for både sponsende butikk og klubb hvis noe slikt ikke driftes seriøst. De personene som knyttes opp mot driften/vedlikeholdet må være 100% til å stole på slik at en slipper å risikere at et slikt kar blir gående i mange, mange uker, kanskje måneder uten akvaristisk tilsyn/vedlikehold.
Med andre ord bør klubbstyret ha i bakhodet alt som kan skjære seg ved å inngå en slik avtale. I verste fall kan jo klubben slutte å eksistere og da faller jo ting litt i fisk....
Klubben/klubbstyret må sette seg ned å tenke godt i gjennom hva noe slikt innebærer framover. Det er svært dårlig reklame for både sponsende butikk og klubb hvis noe slikt ikke driftes seriøst. De personene som knyttes opp mot driften/vedlikeholdet må være 100% til å stole på slik at en slipper å risikere at et slikt kar blir gående i mange, mange uker, kanskje måneder uten akvaristisk tilsyn/vedlikehold.
Med andre ord bør klubbstyret ha i bakhodet alt som kan skjære seg ved å inngå en slik avtale. I verste fall kan jo klubben slutte å eksistere og da faller jo ting litt i fisk....
Postet 12.03.08 kl 11:24
Gikk inn på Bergen Akvarieutleie sin side for å finne noe som kunne oppklare... Men den siden refererer bare til at de tar seg av reingøringen av karet til Barneklinikken...
Postet 15.03.08 kl 23:29