Hvem trenger tv nå man har akvarie?

Hadde et stort vannbytte i 170 liter`n i formiddag hvor jeg bl.a. har et kakadue par. Da dagens gjøremål var ferdig satte jeg meg ned foran akvariet og å titte litt. For et skuespill !!! Hua hadde funnet seg til rette i ei kokosnøtt hule. Når hannen svømte forbi kom hun ut i full fart og la seg over på siden og gjorde seg så lekker hun bare kunne. Men tror du hannen viste noe interesse?? Nei slett ikke. Dette skjedde mange ganger og en kunne nesten lese skuffelsen i fjese hennes da han ikke ville være med inn i hula. Dette skjedde mange ganger og til slutt så det ut som hun gav opp og la seg alene inne i hula. Bedre lykke neste gang tenkte hun sikkert!!

Det var nok i bare hua som hadde ønsket at hannen ville gå på besøk inn i hula, men jeg også. Hadde vært gøy med yngel og dem!
Velkommen til klubben !
Og så skjer det så mye som en ikke har tenkt seg på forhånd. Og er en heldig så blir noe av det en opplever festet på film / bilde, og så har man en hobby til...
(Se signaturen min ).
crnlab
Hua hadde funnet seg til rette i ei kokosnøtt hule. Når hannen svømte forbi kom hun ut i full fart og la seg over på siden og gjorde seg så lekker hun bare kunne. Det var nok i bare hua som hadde ønsket at hannen ville gå på besøk inn i hula, men jeg også. Hadde vært gøy med yngel og dem!

Det erstatter ihvertfall et potensiellt behov for Adult Channel og tilsvarende voksen-filmer (bedre kvalitet er det også)
Stakar lita... Mannfolk altså
Ikke bestandig det er lett og være dame tydeligvis.
Plussmedlem
Hmmm...Er du sikker på at hannen regner seg som par med hunnen?
Kanskje han...ehh...spiller på det andre laget
Ja, vi kvitta oss med tven når akvariet vårt kom i hus. Har ikke angra et sekund siden. Mye spennende å se på.

Det at hannen tilsynelatende er uinteressert skal du ikke legge for mye lit til. Min kakaduehann virket også helt uinteressert i alle former for tilnærmelser, men plutselig var det ikke en skokk yngel der gitt. Skjer nok litt av hvert oppi der når vi ligger og sover.
I ettermiddag hadde jeg en annen artig oppøeveøse ved akvariet!

For et par uker siden kjøpte jeg et Sajica par. Så ut til å gå grei, men dagen etter så jeg at hunnen virket litt tufs. HUn ble bare blekere og blekere og etter et par dager nå hun nesten hvit sidelengs og gispet etter luft. Valgte at hun skulle få slippe å lide meg. ( Det går supert med de andre fiskene i karet).

I dag tok jeg og ei venninne oss en tur over fjorden til Dahl`s dyrerike i Moss. Der fikk jeg se ei super flott Sajica jente ( som var mye større og mer fargerik enn min hanne) og kunne ikke motstå fristelsen. Vel hjemme og aklimatisert, slapp hun fri. Tok ikke lange tiden før hun og Sajica gutten fant hverandre og for et skuespill!! Vis ikke det var kjærlihet ved første blikk så veit ikke jeg. Farte rundte i karet. Inn og ut av huler. Først den ene så den andre. Svømte sidelengs og kurtiserte hverandre etter alle kunstens regler!! Så det skal ble utrolig spennende å følge dem fremover for å se om det blir noen små Sajica barn.
Du sier noe der :)
Vi har to store flotte akvarier i stua. Riktignok har vi en TV stående der også, men gjemt i et hjørne.
Det er to og ethalvt år siden vi sa opp kanalpakken vi hadde på parabolen, og vips hadde vi ingen kanaler siden vi ikke får inn noe som helst via lufta.
Har ikke angret ett sekund på å oppgitt kanalene framfor akvariene. Mye mer informativt som skjer i akvariene.

Så, hvem trenger TV når man har akvarier?
Må si meg enig der. Når vi skulle kjøpe nytt akvarium gikk tv'n rett ut
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap