Kan jeg bruke denne som akvariemøbel?

Jeg lurer på om denne kommoden fra IKEA kan brukes til et 54-liters akvarium? Den er i heltre og burde tåle litt, men kanskje det er lurt å forsterke den litt med ekstra beslag eller noe?

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70034191

Det haster litt å få svar for jeg hadde tenkt å kjøpe den i dag, hvis den kan brukes På forhånd tusen takk for hjelpen.
Kan være den synker litt på midten slik at skuffene blir treige eller ikke gåropp igjen. Tviler på at den gjør det på en 54 liter, men kan hende om den står på midten. Prøv å set deg oppå den i butikken og se om den synker noe sammen.
Har en tv stående på en tilsvarende( ikke den samme) komode og da går skuffene tregt.
Har selv plassert et 54 l karr på en heltre komode her hjemme(dog ikke fra ikea da), og her går det bra, merker ingen ting. Skuffene går like fint som før jeg plasserte karret der.
Så ja jeg tror det der går bra.
Skuffer
Jeg er ikke så veldig bekymret for trege skuffer, det viktigste er at møbelet holder og ikke knekker sammen.
Det kan hende den synker, ja...
Jeg har en lik kommode bare bredere, og den synker sammen av sin egen vekt/vekten av innholdet (klær). Så materialet er ikke så veldig solid. Bruker den ikke til akvarier.
Uffda. Kanskje det ikke var så lurt likevel da. Er det noen som kan tipse meg om andre bord/kommoder som kan brukes? Jeg er ikke så nevenyttig av meg og vil helst slippe å snekre selv. De møblene som er å få i akvariebutikker er ikke noe pene, men kanskje jeg ikke har noe valg da?
Enkel test er å sette seg på komoden før du kjøper den, da får du et inntrykk av for mye den tåler.
komoden skal være "jævla"dårlig vis den ikke tåler 60 kg.
Så igjen, jeg er rimelig sikker på at dette går bra.
Det beste er å ha en komode som ikke er særlig bredere enn karret, for da får du mye av vekten over bærende konstruksjon(dvs side veggene).
Komoden jeg bruker er akurat like brad som karret, og den vikser vekten av karret helt fint.
Du kan bruke tv bord det gjør jeg til 60 L å det går helt fint.
Jeg har kjøpt en nesten lik kommode på IKEA og oppå der har jeg et kar med 120 liter. Denne har ennå ikke vist noe tegn til å synke sammen (bank i bordet) og virker stødig som et fjell.
Så jeg ville nok ikke tro at dette skulle være noe problem. Før vi satte karet oppå sto både jeg og kjæresten min oppå og hoppet. (Var sikkert litt av et syn..hehe)
Så det MÅ ikke være heltre heller? Hadde liksom hengt meg opp i at alt annet var helt utelukket. Da burde jo mulighetene være større for å finne en kommode som passer. Har tidligere sett på TV-benker, men de er alt for lave. Skal se om jeg finner en som matcher karbredden så godt som mulig.
I mitt tilfelle har det så langt gått bra...og den viser som sagt ikke noe tegn til å krenge, så jeg ville nok tro at det går bra
Jeg har et ikea tv bord til tv'n min. Vet ikke om jeg skal kaste det eller dra til ikea og få et nytt men det har sunket 5 cm pluss på midten. Tvn veier vel omtrent det samme som et 54 l kar.. Tror heller jeg hadde kjøpt komode en tv bord.
Min tv er en 28", og veier vel en 25 kilo...
Plussmedlem
Fin en annen Furumøbler har vært "ut" en god stund nå
tror det går helt fint. Men finner du en smalere, er den sansynligvis bedre, jo nærmere kantene akvariet kommer, jo bedre er det, det er nemlig der kommoden/bordet er sterkest. (Rett over beina.)

Såsant du en voksen person kan sitte på møbelet, er det greit.
Man kan vel kjøpe sånne med to skuffer hele veien ned, for da er det vel bærende konstruksjon i midten man kan forsterke under med ett ekstra ben eller noe??
Høres veldig riktig ut Galemor.
...Jeg tenkte jeg skulle kjøpe en kjøpmannsdisk eller noe til to 60l...Kanskje noe med skap på hver side og skuff-rekke i midten...Da blir det jo et par vegger på midten som vil støtte opp, og estetikken helt nede på gulvplan er jeg ikke så nøye på så det blir muligens en 2x4 under for å unngå sig...Også mulig om du skal ha et mindre "bord", dersom du velger et med to skap istedet for skuffer, for da får du en vegg imellom de to skapene...En planke under den vegge og vips så holder den betydlig mer...
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina
Reklame for plussmedlemskap