Skilpadden daua

I Akvaforums artikkelsamling finnes det en artikkel med link til avisa Vestnytt om en skilpadde i et vann ved Foldnes. Avisen skrev om skilpadden, og at den sannsynligvis var sluppet fri av noen som var gått lei skilpadde-hold.

Noen guttunger dro for å fange den, og klarte det. De tok den med til avisredaksjonen for å vise den frem, og avisen skrev en ny artikkel om at den var fanget. Guttungene skulle levere skilpadden videre til akvariet i Bergen.

Så daua skilpadden før de fikk levert den til akvariet i Bergen.
Da fikk iallefall guttungene det skilpaddeskallet de sa til avisen at de ønsket seg.... det var jo meget beleilig.

[External Image]
mona o
I Akvaforums artikkelsamling finnes det en artikkel med link til avisa [URLBLOCK1] om en skilpadde i et vann ved Foldnes. Avisen skrev om skilpadden, og at den sannsynligvis var sluppet fri av noen som var gått lei skilpadde-hold. Noen guttunger dro for å fange den, og klarte det. De tok den med til avisredaksjonen for å vise den frem, og avisen skrev [URLBLOCK2]. Guttungene skulle levere skilpadden videre til akvariet i Bergen. Så daua skilpadden før de fikk levert den til akvariet i Bergen. [B]Da fikk iallefall guttungene det skilpaddeskallet de sa til avisen at de ønsket seg.... det var jo meget beleilig.[/B] [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/11069_080506083358_1.jpg[/IMG]
Hmmm... Får håpe at de gjorde alt de kunne for å redde skilpadden!
.....
Ble skikkelig forbauset av at skilpadder kan overleve i norsk natur.
Inaktiv bruker
den skilpaden der er sikert en tarapie og det er en sumpskilpadeart som kan overleve i norsk natur tarapie komer naturlig fra nor-amerika så det er ikke at den overlevde her i lande=
mona o
Så daua skilpadden før de fikk levert den til akvariet i Bergen.

det var kanskje like greit siden dette var en vanlig rødøret terrapin.
alle dyreparker osv er overfyllte av disse og ingen tar imot slike lenger.
disse ender sine dager med ei sprøyte hos mattilsynet desverre.
David Gabrielsen
den skilpaden der er sikert en tarapie .....

Mener du ikke Terrapin? :P
Reptilfrelst
[QUOTE=mona o] Så daua skilpadden før de fikk levert den til akvariet i Bergen.

det var kanskje like greit siden dette var en vanlig rødøret terrapin.
alle dyreparker osv er overfyllte av disse og ingen tar imot slike lenger.
disse ender sine dager med ei sprøyte hos mattilsynet desverre.

Ikke lett å bli kvitt disse. Mange av dem stammer fra den tiden disse var lov i Norge og en del er blitt solgt i akvariebutikkene etter dette av "uvitenhet".

Det er mange som har disse (rødøret terrapin) men som ikke har noe særlig alternativ til avliving. At en del dyr blir gamle burde det selvsagt tenkt på ved anskaffelsen, men dette er ikke alltid lett.

Har en "bekjent" som ønsker å bli kvitt et par uten å lykkes.
Inaktiv bruker
Malin.P
[QUOTE=David Gabrielsen]den skilpaden der er sikert en tarapie .....

Mener du ikke Terrapin? :P

tak for at du rettet det jeg har skrev galt
Inaktiv bruker
hehe selv har jeg lest om den skillpadden, men noe merkelig som skjedde i min yngre alder er at min onkels skillpadde som heldigvis var merket, stakk av i drammenselva og var borte i en ukes tid før en fisker fant den i oslofjorden:S det var det snodigste jeg hadde hørt! å at en skillpadde kan komme så langt på så kort tid hadde jeg aldri vist
Min mor holdt på å kjøre over en skilpadde på gårsveien hjemme. Jeg stakk ned og gjennomsøkte et stort område uten å se snurten av den. Den må ha kommet veldig langt på de 5 minuttene det tok før jeg var på stedet for å finne den. Den må ha kommet et stykke fra også, for ingen hus i nærheten. De tåler vel ikke vinteren her i landet, men overlever vel fint om sommeren?
Inaktiv bruker
skilpadder kan overleve vinteren men det spørs vilken type det var=
Tenker vi stopper der forvi er inne på hold av ulovlige arter.

Tråd stengt henviser til retningslinjene.
Inaktiv bruker
greit det=
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend Klakegg
Reklame for plussmedlemskap