Å han sto opp fra de døde....

I følge verdens mest publisete bok, var det en kar som sto opp fra de døde og vandret på videre på jorden i påsken.
Nå har historien gjentatt seg, alltids noe forsinket - og denne gangen svømmer han

Hadde en stim med kileflekkrasboraer i den ene 150litern, men slet noe med at de døde av ukjent grunn. Når halve stimen var borte, oppdaget jeg en yngel (høst\ vinter i 2007) i det tette buskaset av planter som da var i karet.
Stimen fortsatte å daue, sikkert til sandsneglenes store glede. Etterhvert var det bare denne vesle tassen igjen, men i jul-tiden forsvant også denne.

Karet har derfor i mine øyne vært fiskeløst ganske lenge, men på grunn av stor tetthet av reker og snegler, har jeg liksom ikke orket å sette inn fisk, eller gjøre de store nummrene av luking etc.
For å si det slik; det var så tett i går når jeg skulle luke ut en del lotuser til en av de lokale heltene, at det så ut som de 90W med lys over karet, var ei lommelykt med dårlige batterier.

Sjokket var stort, når det da plutselig ilte en fisk mellom fingrene mine! Hadde jo ikke sett denne karen\ fôra denne siden jultiden, så jeg var alt annet enn forberedt på at en bælfeit kileflekk skulle dukke opp
Den unge herremannen må tydeligvis være immun mot det som krerka mamma, pappa, svigerbror, bestemor, tanker og onkler i stor stil

Gjett om veslemann satte pris på ett realt måltid med myggiser i gårkveld
Gratulerer så mye. Er det ikke gøy, fikk sjokk da jeg så min sommerfugl leve, det var da bare etter to dager og et vannbytte uten å se den. (løftet på tingene for å se om jeg fant et lik) Har nå to eller tre palettyngel som har overlevd i pumpa i noen mnd, de svømmer rundt i karet nå og koser seg.
Må si fisk er noen utrolige skapninger.
Artig historie
Han har vel tydeligvis ikke vært helt "matlaus" siden jul da heldigvis
Det der fikk meg til å tenke på Jostedalsrypa. Du får døpe ham Jostedalsflekken. ;o)
*humre* Han har sikkert ikke vært matalaus sammen med rekene... Han har vel gomlet sin porsjon med rekeyngel, tenker jeg...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap