Små fremmede dyr i karet?!

Bittesmå-dyr, tilsynelatende avlang og med bein. De holder til oppe på glasset, mellom vannoverflata og lokket. De er veldig mange. De hopper oppå vannoverflata og beveger seg raskt på glasset. Hva er dette, og hvordan kan vi håndtere disse? Naturlig nok kan vi ikke legge ved bilder-de er vanskelig nok å studere gjennom forstørrelseglass!

Vi har snegler, men dette er ingen snegle. Kongro/edderkoppyngel vil jeg tro ser rundere ut?! Kan det være noen form for lus? Hvor kommer de fra? Fisken ser ut til å leve normalt.

Takknemlig for tips! Kate.
Antagelig er det helt ufarlige vannlopper. Her finner du en del tråder hvor det står litt om de. Mange fisker synes slike er kjempegod mat
Jeg har hatt slike flere ganger og det jeg har kommet frem til å være den ultimate kuren i få dem bort, om du skulle ønske det, er å fjerne alt av planter som ligger i overflaten. Da er de vekk i en fei, tipper det er fiskene som spiser dem.
Takk skal dere ha! Da orker jeg iallfall ikke å bekymre meg! Det ser forresten ut til at det er færre vannlopper i dag, så fiskene har sikkert tatt for seg! Flott!
Tilfeldig bekjentskap
© Steffen Günther
Reklame for plussmedlemskap