Haster! teip farlig for fiskene??

Den nye filteret lekker som ei sil og det sprutert vann overalt. Tettet igjen med litt (uhm..mye...) teip til imorgen.

Men tror dere at limet kan skade fiskene???
Har brukt maskeringstape -man tager hvad man haver...

Eneste ekstra filter jeg har er Fluval 1... Så valgets kvaler er hva dreper først, avslått filter eller teip?
Det er ingen mulighet for å bruke hyssing eller noe istedet...? Evt en solid runde med gummistrikker? Nå vet jeg ikke hvor eller hvordan det lakk, men... jeg tror jeg ville valgt en av de to fremfor teip med lim, ja.

Hvor stort er akvariet? Fluval1 duger ikke til mye, så.... (regner med at det andre som lekker er en del større?)
*sukk* gummistrikk holder ikke lokket på plass godt nok. Og tråd er forsøkt, men igjen holder det ikke godt nok.

Kjøpte et fint akvarium for noen månder siden som har fungert som en drøm. Bortsett fra filteret, som først måtte modifiseres slik at jeg kunne koble lys til timer (yepp, lys og pumpe gikk på samme ledning...)

Og den har bråket endel pga vibrasjoner. Men nå har lokket på toppen begynt å bli slakk i festene, så vann pippler og renner overalt.

Laget tråd tidligere (mars) om dette akvariumet og plassen jeg kjøpte det. Kjentes som en bra deal da i butikken, intil jeg så dens begrensninger.

Vel vel, ellers så er akvariumet både pent og bra! Masse unger, plantene vokser som bare det. Må klippes jevnlig, hehe!
Plussmedlem
Er ikke dette et filter som ligger i lokket på karet? Altså selve filterboksen?
Hvis det er denne som lekker så kan du vel bruke teip uten bekymring fordi denne er jo ikke (utvendig) i kontakt med vannet.
Fikk satt en stor strikk litt annerledes på rundt hele lokket. Og omarrangerte svampen inni, funker litt bedre.

Synes det jo var litt merkelig at vannet ikke fikk passere og blåses ut der det skulle, men rant ut andre steder der det kom til...

Tett svamp muligens, men ikke så lenge siden det fikk seg en liten runde oppi bøtta med akvarium vann.

Tenker jeg skal bytte ut svampen sånn litt etter litt, klippe i biter blåsvamp og bytte ut det som er der nå, den har nemlig en merkelig konsistens. Minner om grå glava, eller sånn som man putter inni dukker.

*sjekker om det renner vann på parketten*

HURRA! Ikke noe lekkasje, merkelige greier! Men bra for gulvet....hehe!
Loomis: var min idè også, men pipplet vann gjennom teip og pose som rant ned i karet... Fikk det nemlig ikke helt tett.
Plussmedlem
Nei, maskeringsteip er jo ikke akkurat den sterkeste teipen på markedet

(Det skal man kanskje være glad for når listene er ferdig malt og teipen skal fjernes...)
*ler Nemlig! På jobben har vi god gammeldags gaffateip, men kunne jo ikke vente til imorgen. Men har jo løst seg, så får håpe det holder.

Men skal virkelig invistere i nytt filter! Er jo bare det at lokket er tilpasset som som følger med, pent skarre værra!
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap