Ferie, hva med temperaturen?

Når jeg nå blir borte i 2-3 uker på sommerferie er jeg litt bekymret for akvariene mine, ikke på sykdom eller noe sånt. Men at vannet blir så utrolig varmt, ofte 30+..En ting jeg tenker å gjøre er å sette timeren på 5-7 timer lys hver dag, noen andre forslag på tiltak jeg kan gjøre?
..skru ned tempen på varmekolben, alternativt ikke bruke den? om du har det da forståss.. ellers blir det vanskelig å skru den av:P
Sterud
..skru ned tempen på varmekolben, alternativt ikke bruke den? om du har det da forståss.. ellers blir det vanskelig å skru den av:P

Har tenkt på det, men det har vel ingenting å si om den er på eller ikke.
Si at den står på rund 24-26 grader og det blir varmere i karet så kan jo ikke varmekolben kjøle ned vannet...Den bare varmer det opp
Det er riktig det. Men at varmekolben står på hindrer også vannet i å synke lavere enn det den er innstilt på. Kobler du den ut, kan vannet synke ytterligere et par grader om natten, også vil det ta lengre tid for vannet å øke tempen igjen.

På den måten kan man fort "tjene" en grad eller to
Inaktiv bruker
jeg har aldri varmekolben i om sommeren, det fordi at det er for varmt, og det er ikke krise å koble den ut når du skal på ferie, uansett om tempen kan synke et par grader, så er jo det vanlig i naturen også, så tror ikke fiskene tar skade av det altså
Ok, hvis dere sier det så, kan vel prøve..
skru av kolben og slå av lysene. lys gir mye varme. klarer seg fint uten akvarie lys. antar at det er lys ellers i rommet så tviler på at det byr på noe spess med problemer.
Tilfeldig bekjentskap
© Inge Frøyen
Reklame for plussmedlemskap