Kjøp av 4år gammel akvarie 160l

hei jeg har sett på et akvarie som er på 160l, men er litt redd for å kjøpe det siden der er 4år gammelt. ville dere anbefalt å kjøpe et så gammelt akvarie? det har vært i bruk til nå.
Hvis det er normalt og pent behandlet er det så godt som nytt.
Eldste karet mitt er over 30 år gammelt, og er like tett enda Noen skjønnhetsfeil, men det er slikt man regner med på en gammel dame.. Har skiftet silion en gang, men det er også alt.
4 år er ikke særlig mye på et akvarium, egentlig. Hvis du kan se det i drift hjemme hos selger, har du en ekstra trygghet for at det er tett.
Er det pent behandlet og relativt ripefritt, samt at det har stått trygt (på solid underlag som ikke kan gi vridninger), så er det ingen grunn til å være utrygg på det akvariet.
Det jeg ville vært påpasselig med er når man skal frakte det. Hører mange som frakter med litt vann og grus i, og det kan fort oppstå vridninger da vil jeg tro.
Enig med bixen, det er viktig å frakte akvariet tomt. Ikke fall for fristelsen til å la grus og vann være igjen på bunnen, eller annet inventar.
Ta med alle gamle tepper, evt en madrass e.l. du kan avse hjemmefra, når karet skal hentes og pakk det godt inn på alle sider. En skumgummimadrass til å sette akvariet på underveis er det beste underlaget.

Pass på at ingenting av løst inventar i bilen kan velte og slå inn i siden på karet!
ok takker for alle svar jeg har fått. men etter litt fram og tilbake diskusjon med dama, så kom vi fram til at vi heller skulle kjøpe et nytt akvarie og ikke et fult så stort så endte opp med et juwel rio 125l akvarie med bord. skal hente det i morgen. gleder meg
4 år er lite hvis et akvarium har blitt behandlet pent.
Jeg har ingen akvarier som er så nye, og har ikke hatt problem med noen enda og jeg har 22 av dem.
Modern
Noen skjønnhetsfeil, men det er slikt man regner med på en gammel dame.. Har skiftet silion en gang, men det er også alt.

Jepp, det er vel slikt som må til på oss som er kommet litt opp i årene, eller . . . . . var det karet du mente, kanskje? ;D
Tilfeldig bekjentskap
© Rolf H Dahl 2012
Reklame for plussmedlemskap