12 liters akvarium
Postet 21.07.08 kl 19:47
LothirielMen må jeg ha varmekolbe til denne? Og lys....må man ha lys til et sånt kar, vil det holde å sette en bordlampe? Noe annet jeg burde tenke på med et sånt lite kar?
Det første du bør tenke på er hva du putter oppi? Det er jo alt for lite til fisk. Jeg har et likt et, og bruker det til reker, yngel og snegler.
Om du må ha varmekolbe kommer også an på hva du skal ha oppi, men jeg har kjøpt en liten "varmeplate" som legges under sanden.
Jeg har også laget dekkglass av plexiglass, sånn at sneglene ikke skal gå ut.
Lampe leter jeg selv etter, og bruker for tiden en leselampe fra IKEA, men tror ikke den er så bra i lengden.
Postet 21.07.08 kl 20:58
Postet 21.07.08 kl 21:40
Postet 22.07.08 kl 11:16
LothirielMen må jeg ha varmekolbe til denne? Og lys....må man ha lys til et sånt kar, vil det holde å sette en bordlampe? Noe annet jeg burde tenke på med et sånt lite kar?
Varmekolbe er som å be om omstokk i vri-åtter, totalt unødvendig.. Speielt nå på sommeren, og på den litt kjøligere perioden av året vil nok lampa holde koken om du ikke skal ha noe særlig til plantevekst holder det med ei lese lampe el.
Postet 22.07.08 kl 11:36
Postet 22.07.08 kl 12:40
Inaktiv bruker
Hva slags yngel er det du skal bruke det til?
Hvis det er levendefødere er jeg tilhenger av survival of the fittest og heller hatt mage høye planter i hoved akvariet.
Hvis det er levendefødere er jeg tilhenger av survival of the fittest og heller hatt mage høye planter i hoved akvariet.
Postet 22.07.08 kl 12:42