Planteanker og butikker...

Har nå tråla dyrebutikkene i byen for planteanker, ikke har de det og virker som de aldri har hatt det... nettbutikkene har enten ferie, utsolgt eller begge deler, eller utrolig dyre anker..

Vurderer om jeg tar meg en tur til Tønsberg eller Stokke imorra, men hvor stor er sjangsen for at butikkene har planteanker inne?
virket på de jeg var innom idag at det var en raritet de ikke skjønte vitsen med.. skjønt i den ene butikken var det bare en sommervikar som naturlig nok ikke hadde sortimentet i hodet :p
nåja, finner jeg ikke noe blir det å kapitulere og kjøpe 6 ankre til 40kr + porto...
Tropefisk har planteankere 12 stk for 28,- Hvis dette er rette typen du ser for deg da...

men de har ferie + 2-6 ukers leveringstid... jeg trenger dem nå :p
Hehe. Da ser det litt mørkere ut

Hva med å bruke en litt større type ståltråd?
vel, har ikke noe bedre å finne på imorra, så da blir det busstur til stokke og tønsberg. blir vel som forrige gang. 6 timers tur, hvorav 4 er reising :p
da ønsker jeg det lykke til på ferden. Håper at du finner det du trenger. Hvis ikke så finner du helt sikkert noe annet kjekt
fant jeg noe? niks. de eneste ankrene de fikk inn var de som kom med planter som hornblad og vasspest. men fikk kjøpt ett nytt lysrør til 64 litern min, så forhåpentligvis har jeg ikke rosaskjær lenger :p så de ukjente plantene mine får leke flyteplanter så lenge. hang forøvrig et digert beist av en eplesnegle i ett av bladene på den ene flytende stengelen :p
jo, jeg vet om de mona.. men de på tropefisk tar det 1-2 måneder før jeg får, og jeg syntes de på webzoo var litt dyre, derfor har jeg trålt 4 butikker for å se om de i det hele tatt finns offline :p
kjøp deg rustfriståltråd, om det er noe som heter det. Sjekk på biltema eller clas ohlson. Er de for langt unna deg, så ta en titt på hjemmesiden demmes.

Det hadde nok vært det enkleste, da man kan surre rundt planter akkurat så mye man trenger, og evt lage et kryss i bunnen, slik at man kan ankre det enda bedre.
har allerede bestillt anker og andre ting fra en butikk i tyskland, ble en god del billigere :p
Så snodig. Jeg fikk en bunt av dem gratis da jeg spurte etter dem på en dyrebutikk her, men jeg kjøpte et par fisk samtidig da..
Tilfeldig bekjentskap
© Kjetil T. Strømseth
Reklame for plussmedlemskap