Otto med klut om nebbet

I dag da jeg skulle gjøre rent i karet skjedde det noe helt merkelig:=0. Jeg brukte klut til å vaske på innsiden av akvarieglasset. Plutselig kom en av ottoene mine i full fart og "tredde "seg rett på kluten. Virket som om den gikk til angrep. Det besynderlige er at den kommer seg ikke løs fra kluten igjen......det så faktisk ut som om den hadde sugd seg fast, men ved nermere beskuelse så er det ikke munnen som sitter fast, men "nese"partiet. Prøvde å hjelpe den løs ved å dra den litt i halen, men den sitter virkelig helt fast. Måtte klippe kluten slik at den nå svømmer rundt med en liten klutbit om nebbet. Stakkars.....har den det vondt tro? Kan den overleve med klutbiten om nebbet. Er redd den ikke kommer til å få i seg mat......Burde jeg ta den av dage?????
Har ingen gode råd dessverre. Lurer bare på hvordan det går med den.
Jeg mistenker at klutfibrene har satt seg fast i piggene disse ottoene har rundt snutepartiet, de som fungerer som "mothaker". Da er det viktig å dra riktig vei når man skal løsne det. For å se hva jeg mener mht piggene den har i huden, studer dette bildet.

Forsøk å dra klut-restene forsiktig av med pinsett, og dra da i retning halen (altså bakover).
Pinsett og en liten saks, neglklipper el.l.?
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap