Rødalger?

Har da vært så uheldig å få rødalger i akvariet mitt. Tok da ut alt, kastet sand, planter. Vasket akvariet veldig godt( ble anbefalt å tørke over det med rødsprit, det ble gjort)Pumpen ble skiftet filter på og vasket, det som kunne kokes av pumpen ble gjort. røttene ble kokt i lang tid. Alt sto i over et døgn og fikk tørke før jeg gikk igang på nytt. Ny sand, nytt vann, nye planter og nye fisker etter noen uker.Nå blomstrer rødalgrn som aldri før. Hurra. Blir ganske fortvilt. Har hørt at man kan dekke akvariet til slik at ikke lys slipper til, da skal algene dø( plantene og). Hvor lenge må det stå slik? Eller er det noen ander gode råd? Wenche
Jeg har hørt at enkelte har hatt hellet med seg og greid å kverke rødalger, altså penselalger, med eSHa Protalon.

Den virket ikke hos meg, men jeg har som sagt hørt om andre som er begeistret for produktet. Vet ikke hva jeg gjorde feil, mulig man må ha hardere vann (gh på fire eller mer) for at den skal virke etter hensikten, for jeg har inntrykk av at eSHa medisinene er laget for å passe til vannet de har nedover på det europeiske kontinentet. England, Tyskland osv. Der er vannet langt hardere enn hos oss.
Tilfeldig bekjentskap
© Magnus Nødland
Reklame for plussmedlemskap