Priser på auksjoner.

Var på Auksjon i Drammen i går. Var virkelig frustrerende og være selger, men helt herlig å være kjøper.
Som regel når jeg har vært på Auksjoner spå er jeg fornøyd med både salgene mine og kjøpene. I går skulle jeg selge 8 akvariumer pluss litt utstyr. Måtte ta med to av karene hjem og de karene jeg solgte måtte jeg fjerne minsteprisen på å få solgt. Solgte et heldekkende armatur til 54-60 liter for 140 kr. greit nok, men to objekter etterpå solgte jeg et makent et til med et 3 mnd gammelt 60 l akvarium for 100. Ble solgt et akvastabil kar 180 l uten frontglass for med stativ for 200. jeg hadde et helt et uten riper på minstepris 400,- når det ikke kom noen bud så satt jeg ned minsteprisen til 200,- i frustrasjon og for å slippe og ta det med hjem. men var fortsatt ingen bud. he he. fikk i hvertfall gjort noen virkelige gode kjøp som veide opp. Var nok for mange objekter i forhold til selgere. Håper bare ikke dette skremmer selgerne til neste auksjon. Jeg kommer nok til å prøve igjen, men er fryktelig glad for at denne hobbyen ikke er levebrødet mitt. Auksjon er morro og av og til blir prisene enten kunstig høye eller kunstig lave. Syns liksom at det er litt merkelig at en pose hornblad skal gå for en høyere pris en et 180 liters akvastabil kar. Er jo noe av gamet og er jo det som gjør auksjon gøy.
hørtes som en moro og samtidig en kjiip opplevelse.

Men kan du si meg, er det en oversikt over når og hvor disse auksjonene befinner seg?
Se i kalenderen her på Forumet.
Det har muligens med supply & demand prinsippet. Kan godt forstå frustrasjonen din, hehe. Men slik er det vel, noen ganger får man solgt for slikk og ingenting, andre ganger til en pris man er fornøyd med
Skywalker
Var på Auksjon i Drammen i går. Var virkelig frustrerende og være selger, men helt herlig å være kjøper. Som regel når jeg har vært på Auksjoner spå er jeg fornøyd med både salgene mine og kjøpene. I går skulle jeg selge 8 akvariumer pluss litt utstyr. Måtte ta med to av karene hjem og de karene jeg solgte måtte jeg fjerne minsteprisen på å få solgt. Solgte et heldekkende armatur til 54-60 liter for 140 kr. greit nok, men to objekter etterpå solgte jeg et makent et til med et 3 mnd gammelt 60 l akvarium for 100. Ble solgt et akvastabil kar 180 l uten frontglass for med stativ for 200. jeg hadde et helt et uten riper på minstepris 400,- når det ikke kom noen bud så satt jeg ned minsteprisen til 200,- i frustrasjon og for å slippe og ta det med hjem. men var fortsatt ingen bud. he he. fikk i hvertfall gjort noen virkelige gode kjøp som veide opp. Var nok for mange objekter i forhold til selgere. Håper bare ikke dette skremmer selgerne til neste auksjon. Jeg kommer nok til å prøve igjen, men er fryktelig glad for at denne hobbyen ikke er levebrødet mitt. Auksjon er morro og av og til blir prisene enten kunstig høye eller kunstig lave. Syns liksom at det er litt merkelig at en pose hornblad skal gå for en høyere pris en et 180 liters akvastabil kar. Er jo noe av gamet og er jo det som gjør auksjon gøy.

Hei skywalker
var der selv og må si en del priser overrasket meg, positivt og negativt. Var en del billig der, men også endel som gikk til høyere priser enn jeg hadde ventet. Jeg og bichir reiste hjem etter noen timer. Auksjonen var langdryg og mye var levert inn. Mistet lysten på mer "billig" fisk når jeg fikk se fisker begynne å dø i posene sine. Ikke gøy da, og vil ikke tenke på de siste fiske posene som ble solgt, stakkars fisk. Ettersom jeg hørte varte auksjonen til 21.00 ca og det er for jævlig at fisk ligger så mange timer i lukkede poser. Kjøpte selv 2 små yngelkarr til en latterlig penge, tre poser m plante, håver og et par andre ting i tillegg til fisk og reker. Var fornøyd med kjøpene og er glag jeg ikke var selger. Men auksjoner er da gøy og en må ta ting som det kommer. Mvh Leif
Mulig du kjøpte kar av meg da. Da gjorde du i hvertfall et godt kjøp. orket ikke ha med meg alt hjem igjen, men kunne ikke gå noe ned i minstepris på de to store.
Hvis du fortsatt har noen store som du kan tenke deg å selge billig er jeg intr. Kan eventuelt komme å hente i morra gikk litt for amok på auksjon i dag, så trenger noen fler liter :P
Vil ikke gå ned så kraftig på minstprisen som jeg gjorde på auksjonen. gikk ned til et helt latterlig nivå for å slippe å bære karene ned alle trappene igjen.
Regna ikke med det nei, men en fornuftig pris er jo noe annet en 200kr Så er absolutt interessert uansett
Dammed
Men kan du si meg, er det en oversikt over når og hvor disse auksjonene befinner seg?

Du finner dem i den grønne raden med menyknapper rett under Akvaforum logoen øverst. "Aktivitet" ---> Kalender.
mona o
[QUOTE=Dammed]Men kan du si meg, er det en oversikt over når og hvor disse auksjonene befinner seg?

Du finner dem i den grønne raden med menyknapper rett under Akvaforum logoen øverst. "Aktivitet" ---> Kalender.

Jepp, Skywalker har allerede nevnt det.

Skywalker
Se i kalenderen her på Forumet.

Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristian Teigland
Reklame for plussmedlemskap