Vask av utsiden av akvariet

Er det trygt å bruke jif vindusvask el. liknende på ut utsiden på glasset på akvariet.
Jeg bruker det, men jeg vil anbefale og sprute jif på papiret ikke glasset. Du burde også ha dekkglass.

mvh Tom
Har ikke dekkglass, men en plasttopp.. se profilen min (54 literen)
Jeg bruker JIF som jeg spruter på en klut eller papir og deretter vasker glasset utvendig!
Stå iallefall ikke og spray i luften rundt akvariet! Jeg vet av egen bitter og dyrekjøpt erfaring at JIF vindusspray er døden for iallefall reker, selv i mikroskopiske mengder..! Jeg mistet bortimot 100 Crystal Red Shrimps fordi jeg brukte et tørkepapir det var Jif vindusspray på når jeg tørket dekkglasset i karet der rekene var. De daua som fluer. Jeg hadde uforvarende brukt det samme tørkepapiret som jeg hadde brukt tidligere til å tørke av vinduet i rommet med (og på vinduet hadde jeg altså brukt JIF).

Hvor sterke fisk er mot dette har jeg ingen anelse om, men jeg ville vært utrolig forsiktig. Spray som de andre nevner her, IKKE mot akvariet så det kommer dunst i luften rundt det, men stå litt unna og spray tett mot papiret du skal tørke med. Så tørker du av glasset med det.
Ikke bruk JIF spray på akvarier som står i reol. Hvis man senere søler vann så det renner nedover frontglasset, kan dette dra med seg produktrester av vindussprayen ned i akvariene under.

PS! Denne skal være trygg å bruke i akvariesammenheng: JBL BioClean.
Jeg bruker den selv på akvarierommet mitt... gikk til innkjøp av en sånn etter tragedien med rekene.
Man kan jo bruke JIF engangskluter, da slipper man å spraye rundt karet
Hva sier folket om denne ? Kjøpte den i fjor sommer til vinduene...
Uansett skal man være meget forsiktig med vaskemidler rundt akvariene og på akvarieting. Jeg ville droppet dette med vaskemidler, det blir da rent og fint med rent vann og en glassfiberklut også (uten vaskemidler på kluten!).
Microfiberlkut
Bruker microfiberklut og det fungerer utmerket. Ingen kjemikalier som kan forurrense vannet Det holder med å puste litt på glasset, evt bruke litt vann, for så og tørke av

Raymond
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap