Å selge javamose... hvor mye er en "dott" ?
Ettersom ingen vil komme å hente planter og yngel hos meg (forståelig nok når man bor i finnmark...), så bestemte jeg meg for å sende for kr 50 ettersom flere spurte om jeg kunne sende.
Javamose er populært og mange vil ha tilsendt en dott. Men hvor mye er en "dott" eller en "posjon" ? Hvor mye javamose bør man få for 50 kr? Vil ikke lure noen, men ettesom det var så mange som ville ha så kan jeg sende en "dott" til flere, i stedet for å sende alt til en...
Javamose er populært og mange vil ha tilsendt en dott. Men hvor mye er en "dott" eller en "posjon" ? Hvor mye javamose bør man få for 50 kr? Vil ikke lure noen, men ettesom det var så mange som ville ha så kan jeg sende en "dott" til flere, i stedet for å sende alt til en...
Postet 23.09.08 kl 23:39
Siden javamose selges flatpakket, så er det lettere å måle dotten flat også. jeg kjøpte mine første dotter i butikk til ca 60 kroner stykket, og den dotten var ca 5x7 cm, og mindre enn en halv cm tykk. I privat handel skal det jo være billigere, så jeg ville ha satset på 2 til 3 ganger nevnte størrelse for en 50-lapp + porto dersom du skal sende. Hørtes det greit ut? Det beror jo selvfølgelig på hva folk er villige til å betale...
Postet 23.09.08 kl 23:58
Postet 24.09.08 kl 00:06
Postet 24.09.08 kl 00:17
Postet 24.09.08 kl 00:36
Postet 24.09.08 kl 00:39
Endret: 24.09.08 kl 00:40
Postet 24.09.08 kl 00:41
E.B.Hva med å sende så mye som du får i et brev (melkekartong etc.) på 350 gr. inkl. emballasje? Tror det vil bli en god dott mose og så er det ikke så mye i porto. 23 kr for 350 g. og 55 kr. opp til en kg. Evt. bake porto inn i prisen.
Man får pressa temmelig mye javamose i en melkekartong. Mye mer enn man har bruk for i et kar på f.eks 100 liter. Lite vits å kjøpe en liter sammenpresset javamose.
Postet 24.09.08 kl 00:44
Postet 24.09.08 kl 00:46
Nei, les nå det jeg sriver... :OAggi[QUOTE=Sterud]50 kr i porto? Det må være en solid dott! eller er mosen tung?:P
Ja,ja.. men annonsen ligger i "Gis Bort" annonsene. Da er det vel litt drøyt å kreve inn 50 kr i porto.. Har handlet mye rart gjennom AF, blandt annet javamose - betaler sjeldent mer enn 23 kr i frakt for planter. Var bare det jeg mente med solid dott eller tung mose^^
Postet 24.09.08 kl 00:48
Nei, les nå det jeg sriver... :OSterud[QUOTE=Aggi][QUOTE=Sterud]50 kr i porto? Det må være en solid dott! eller er mosen tung?:P
Ja,ja.. men annonsen ligger i "Gis Bort" annonsene. Da er det vel litt drøyt å kreve inn 50 kr i porto.. Har handlet mye rart gjennom AF, blandt annet javamose - betaler sjeldent mer enn 23 kr i frakt for planter. Var bare det jeg mente med solid dott eller tung mose^^ Sorry. Jeg har ikke lest noen gies-bort annonse. Jeg trodde det var pris på selve mosen det var snakk om.
Postet 24.09.08 kl 00:50
Nei, les nå det jeg sriver... :OAggi[QUOTE=Sterud][QUOTE=Aggi][QUOTE=Sterud]50 kr i porto? Det må være en solid dott! eller er mosen tung?:P
Ja,ja.. men annonsen ligger i "Gis Bort" annonsene. Da er det vel litt drøyt å kreve inn 50 kr i porto.. Har handlet mye rart gjennom AF, blandt annet javamose - betaler sjeldent mer enn 23 kr i frakt for planter. Var bare det jeg mente med solid dott eller tung mose^^ Sorry. Jeg har ikke lest noen gies-bort annonse. Jeg trodde det var pris på selve mosen det var snakk om.
nix, kun porto
Postet 24.09.08 kl 00:52
Aggi[QUOTE=E.B.]Hva med å sende så mye som du får i et brev (melkekartong etc.) på 350 gr. inkl. emballasje? Tror det vil bli en god dott mose og så er det ikke så mye i porto. 23 kr for 350 g. og 55 kr. opp til en kg. Evt. bake porto inn i prisen.
Man får pressa temmelig mye javamose i en melkekartong. Mye mer enn man har bruk for i et kar på f.eks 100 liter. Lite vits å kjøpe en liter sammenpresset javamose.
He,he, mente ikke å sende en hel liter mose da! Trenger ikke bruke hele kartongen, bare et tips. Tenkte mer på vekta jeg da. Inntil 350 g. mose ink. emballasje er vel ikke for mye? 50 kr med eller i tillegg til porto ...
Postet 24.09.08 kl 00:53
Postet 24.09.08 kl 00:54
Postet 24.09.08 kl 00:58
Postet 24.09.08 kl 01:00
Postet 24.09.08 kl 01:01
aner ikke hva jeg spør om, eller om jeg fikk svar... javamosen er fri til avhenting her i Tana, men ettersom så mange kvier seg for å kjøre flere hundre mil for en mosedott, så ble jeg pepret med post om jeg ikke kunne sende mot å betale porto og emballasje, sjøl om jeg egentlig ikke hadde tenkt å sende.
Er jeg urimelig når jeg sier 50 kr for en mosedott tilsendt pr post? Burde kanskje ha flytta den annonsen til "til salgs", det tenkte jeg ikke på..
Er jeg urimelig når jeg sier 50 kr for en mosedott tilsendt pr post? Burde kanskje ha flytta den annonsen til "til salgs", det tenkte jeg ikke på..
Postet 24.09.08 kl 01:09
Postet 24.09.08 kl 01:11
Postet 24.09.08 kl 09:22