O no! akvarie lekker!!
Inaktiv bruker
akvarie mitt, juwl 60l, lekker!! hva gjør jeg? jeg vet merkelig spørsmål, men probleme er jeg har ikke peiiling på hvor det faktiskt lekker... har noen andre hat dette problemet og hva var løsningen? det er et så minimalt hull at jeg ikke ser hvor det lekker...
Postet 07.10.08 kl 22:43
Har lest noe tidligere om at det var en her på forumet som trudde at karet lakk, men det viste seg at hun bare hadde fylt karet for fult, at det var en sånn grense at kom det over noen cm fra toppen så lakk det ut til det var nede på normalt stadie..
Vet jo ikke om dette gjelder ditt tilfelle, men kan jo ikke skade.
Vet jo ikke om dette gjelder ditt tilfelle, men kan jo ikke skade.
Postet 07.10.08 kl 22:49
Først må du jo slå fast at det faktisk lekker og at det ikke er kondens fra topplokket, eller at filterutblåset står feil slik at det spruter ut vann.
Om det lekker så må akvariet tømmes, så du må leite etter alternativt oppholdssted for fiskene dine.
Så må du se om dette er noe du skal reparere selv, eller om karet ikke er steingammelt, så kan du reklamere på det.
Er det gammelt, dette karet ditt? Kjøpt i butikk?
Om det lekker så må akvariet tømmes, så du må leite etter alternativt oppholdssted for fiskene dine.
Så må du se om dette er noe du skal reparere selv, eller om karet ikke er steingammelt, så kan du reklamere på det.
Er det gammelt, dette karet ditt? Kjøpt i butikk?
Postet 07.10.08 kl 22:56
Postet 07.10.08 kl 22:57
Endret: 07.10.08 kl 22:57
Inaktiv bruker
JoakimEr det gammelt, dette karet ditt? Kjøpt i butikk?
rundt 3 år gammalt så det går vel ikke i katogorien som gammalt enda.
kjøpt i butikk
Postet 07.10.08 kl 23:11
Inaktiv bruker
det kan være kondens fra topplokket, men det er veldig mye til det å være.
filterutblåset er det nok ikke, fårdi den er laga slik at utblåset kjem nedenifra.
det kan være at jeg har fylt i for mye, men det har gått bra før
vel jeg får se i morgen om det fårsatt lekker...får nå er det under max symbolet... vist ikke blir det nytt akvarium
hadde tenk på å kjøpe et 222l akvarium til denne hendinga og vist det virkelig lekker så "kaster" jeg ikke bort pengene på to nye akvarium....
filterutblåset er det nok ikke, fårdi den er laga slik at utblåset kjem nedenifra.
det kan være at jeg har fylt i for mye, men det har gått bra før
vel jeg får se i morgen om det fårsatt lekker...får nå er det under max symbolet... vist ikke blir det nytt akvarium
hadde tenk på å kjøpe et 222l akvarium til denne hendinga og vist det virkelig lekker så "kaster" jeg ikke bort pengene på to nye akvarium....
Postet 07.10.08 kl 23:24
Endret: 07.10.08 kl 23:25
Håper det "bare" er kondens eller vannsøl da...
kjøpt i butikk
Da er det godt innafor tidsrammen for reklamasjonsfrist. Har du kvitto eller annet som kan sannsynliggjøre at du har kjøpt akvariet der du har kjøpt det så kan de hjelpe deg med kostnadsfri reperasjon.
zantoko[QUOTE=Joakim] Er det gammelt, dette karet ditt? Kjøpt i butikk?
kjøpt i butikk
Da er det godt innafor tidsrammen for reklamasjonsfrist. Har du kvitto eller annet som kan sannsynliggjøre at du har kjøpt akvariet der du har kjøpt det så kan de hjelpe deg med kostnadsfri reperasjon.
Postet 08.10.08 kl 09:54
Inaktiv bruker
i dag når jeg våkna var jeg spent på å se hvordan det hadde gått med karet i løpet av kvelden...
det var en posetiv øveraskelse å se at det var knus tørt rund hele akvarie!!
nesten litt merkelig sia at alerede i går var det en stor dam på golvet og hylla det står på.
ja, ja, det var vertfall en kjekk start på dagen
det var en posetiv øveraskelse å se at det var knus tørt rund hele akvarie!!
nesten litt merkelig sia at alerede i går var det en stor dam på golvet og hylla det står på.
ja, ja, det var vertfall en kjekk start på dagen
Postet 08.10.08 kl 12:15
Postet 08.10.08 kl 12:37
Inaktiv bruker
ThinkPinkHvis du har luft/oksygen tilsetning i karet? Kan bobler fra dette få vann til å lekke ut pga. bobler. Spes hvis brusestein lkke ligger midt i karet!
har ikke luftpumpe til akvariet
Postet 08.10.08 kl 13:26
Postet 14.10.08 kl 20:28
Inaktiv bruker
det var nok at jeg fylte over max tegnet...
har ikke opplevd noko lekking lenger og jeg kommer til å slette denne tråden snart...
har ikke opplevd noko lekking lenger og jeg kommer til å slette denne tråden snart...
Postet 15.10.08 kl 09:11
zantokodet var nok at jeg fylte over max tegnet... har ikke opplevd noko lekking lenger og jeg kommer til å slette denne tråden snart...
Er nok bare moderatorene som kan slette tråden
Dessuten kan det jo hende at andre med samme problem kan lære av denne tråden i ettertid. Er jo det som er så genialt med et forum.
Postet 15.10.08 kl 09:27
Inaktiv bruker
akvafilEr nok bare moderatorene som kan slette tråden ;)
Postet 15.10.08 kl 16:54
Inaktiv bruker
ops, hehe dette viste jeg ikkje
Postet 15.10.08 kl 16:55