Ønsker tips om lysrør.

Har fått meg et kar på 405l av min snille samboer
Og med dette fikk jeg en lystopp med utgang til 4 stk t5 rør 54w, og lys har jeg jo ingen peiling på, så her trenger jeg litt hjelp.
driver jo med malawi, og ser får meg at det kan bli veldig lyst, men har vurdert og kansje ha noe blått lys som nattlys, jeg har 2 strømbrytere på lystoppen, så d kan jo deles opp..
Så er d noen som har litt erfaring om lys til ei kløne fra askim om hvor man kan bestille og hjelpe meg med fargenyanser og slikt..
Her er link til en butikk som er pålitelig og som fører t5-rør.
Har dessverre ikke prøvd disse rørene selv, men jeg er sikker på at du får hjelp dersom du sender e-post til butikken.
har nettopp lest selv om lysrør en del, og lifeglo blir anbefalt. Både for planter og for fisker, men siden du skal ha malawi og der er det lite med plnater så er det kanskje et annet lys som blir anbefalt kun for fisker?
Holder malawicichlider selv og har prøvd mange forskjellige lysrør for
å få fram det "ekstra" i fargene hos fisken. Dette er den komboen jeg
anbefaler: 2 stk. groluxrør og 2 stk. powerglo rør i denne rekkefølgen:
1 grolux framme, så 1 powerglorør, 1 grolux og til sist powerglorør.
Hvorfor disse rørene? grolux fremmer de gule og røde fargene, mens
powerglo fremmer de blå og grønne fargene. Når dette er sagt så blir
dette mye lys så jeg ville prøvd å kun ha tent 1 grolux og 1 powerglorør
av gangen. Når det gjelder disse rørene er de å få fatt i de fleste butikkene
som fører akvarieutstyr. Disse rørene har ingenting med nattlys å gjøre, til nattlys bør du ha mye svakere lys og en sterk blåfarge som f.eks diodelys.

Mvh. bjolle
kjøpte i dah selv lifeglo på en dyrebutikk og jeg er storfornøyd. Men hør på bjolle, han har jo har malawi kar.
Takker for svar Bjolle, skal sjekke ut de derre, og takk for tips om åssen lysrøra skal stå
Tilfeldig bekjentskap
© Rolf H Dahl 2014
Reklame for plussmedlemskap