Frustrert over dyrebutikker og hjelp.

Har no vore i mange dyrebutikker rundt her og blir dummere og dummere.
Trengte hjelp til valg av fisk. 325L kar.
I den eine sei dama eg MÅ ha Rød pleco, og Flying fox. For den plecoen er den aller beste algeeter og flying fox er den einaste som et bl.a. penselalger.
Trudde det va siamesisk algeeter som var best.
Så ang. Scalare så visste ho ikkje ka dvergscalare va (leopoldi)
Dei hadde vanlig.
I en annen butikk hadde dei igjen kun 1 corydoras metae. Sa eg ville ha den metae. (treng litt fleire ilag med dei eg har)
Metae, kva er det for fisk, Eg måtte vise ho den. Spurte om pris, så eg måtte forklare det er en corydoras. ( 79kr.)stk.
Blir så lei.
Når det gjelder pleco så er den en flink algepsier når den er liten og ung, men blir daffe når de blir store SKal man ha algespisere så kjøper man ancistrus

Og er SAE`er som tar pensel alger og ikke flying fox, det er ikek diskuterbart engang

Er ikke altid de i butikkene kan alle navnene på fiskene de har inne til enhver tid, det ser jeg ikke som noe problem. For som regel selger en dyrebutikk mere enn kunn fisk og det er ikke lett å sette seg inn i absolutt alt.

Dvergscalare er ikke så vanlig i handelen rundt om, iallefall har jeg til gode å finne noen i en dyrebutikk i Vestfold. Så de kan nok være en grunn.
Inaktiv bruker
donna
Har no vore i mange dyrebutikker rundt her og blir dummere og dummere. Metae, kva er det for fisk, Eg måtte vise ho den. Spurte om pris, så eg måtte forklare det er en corydoras. ( 79kr.)stk. Blir så lei.

Hvis du vet hva du skal kjøpe eller på utkikk etter og de i butikken spør "hva er det?" så synes jeg det er hyggelig å fortelle de som jobber der hva det er for noe.
Jeg ser bare på det som en hyggelig ting å kunne dele kunnskap med andre

Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap