Endlers guppy?

Har fått guppy yngel. Er det Endlers guppy?

Disse ble i august, og har fått farger. Guttene (bildet) har fått flotte farger og mønster, og jentene er helt grå.

Alle de voksene jentene vi har fra før er det farger på, hvordan kan jeg vite hvem av de som er Endlers?

Kan det ha vært en Endlers mann som har vært bortpå en vanlig guppy?
Hvis du har endlers og vanlig guppy i samme karet, så kan de parre seg, ja..
Endlers guppy og vanlig kulturguppy vil parre seg, og da er det ikke annet enn kulturguppy (med fine farger lengre). Kan (eller i det minste bør...) ikke selge eller gi bort fisk som endlers dersom det er en sjanse i havet at fisken enten er en blanding, eller at hunnfisken er gravid med en endlers hanne.
Nei....
Jeg har ikke hatt endlers i karet. Må ha blitt gravid i dyrebutikken...
Ja, det høres sannsynlig ut. Jeg hadde en guppy-hunne for en tid siden som hadde blitt gravid med en endlers på butikken. Blir jo knallfine fisk, men de må ikke selges som endlers. Gjør de det, kan de bli satt sammen med helt rene stammer av endlers, og det vil jo være synd at alle ender opp som blandinger til slutt.

Men ekstra fine kulturguppy er det
endlers og guppy tilhører ikke samme familie.
Dammed
endlers og guppy tilhører ikke samme familie.

Hvor har du det fra? Guppy og endlers er definitivt i samme familie, nærmere bestemt Poecilia.
mente ikke familie slikt, mente at de er en egen art og ikke en variant av guppy. Ordla meg veldig feil der. Sorry for det.
Ah, da forstår jeg

Og det er jeg enig i. Men, med en gang en fisk har guppy-mor og endlers far (eller omvendt) kan man ikke kalle det en endlers lengre, selv om fisken kanskje har fargetegninger som en endlers. Den er jo ikke "renraset" lengre, og bør derfor kalles kulturguppy slik at ikke folk som får tak i slike blandinger uvitende plasserer denne sammen med renrasene endlers og slik vanner ut sin egen endlersstamme Var bare det som var poenget mitt.

Skal ikke legge meg oppi om noen blander disse to, men jeg hadde selv blitt ganske så gal hadde jeg kjøpt noe jeg trodde var endlers, og en måned senere sitter jeg bare med blandinger og ikke renrasede endlers lenger.

Og, ytterligere "disclaimer": sier ikke at trådstarter har planer om noe slikt, men tenkte jeg kunne nevne det slik at det unngås. Fort gjort å ikke tenke slik på det, så det skader jo ikke å nevne
Endlers er flotte ja, visste ikke om forskjellen da jeg kjøpte det inn, så mine er god mix nå. Ble en veldig flott hann av det (syns jeg da). Han er ikke helt utvokst ennå, men det blir mer og mer farger og mønster for hver dag som går.

Han har i dag et helt harem av damer helt for seg selv, og gjør alt han kan for å tilfredstille dem, selv om de ikke liker ham i det hele tatt :P stakkars gutt
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristian Teigland
Reklame for plussmedlemskap