Flytte til en ny leilighet

Hei.
Jeg lurer på hvordan jeg kan flytte en 60l med reker fra en leilighet til en annen pga jeg skal flytte.
Akvariumet er jo ingen problem (bare jeg ikke er uheldig å knuser det da).
Men problemet er å kunne frakte rekene så forsiktig som mulig, og hva jeg skal ha de i? kan jeg ha de i desse posene som selges i akvariebutikkene? Og hvor lenge kan de vere der oppi? temmeraturforsjeller og hvor mange i hver pose?
kan noen vere så snill å hjelpe meg litt? har ikke lyst å ta livet av dem...
Med tanke på årstiden bør du tanke på det med temperatur. En enkel kjølebag holder kulden ute, eller en isoporkasse. Avispapir funker også. Siden du kun snakker om reker er vel det enkleste å ta en mosedott og akvarievann i en isboks , ha rekene oppi der og pakk det inn i avispapir. klarer seg lenge der de (ikke fyll mer enn 1/2 full eller .no så det blir godt med luft i boksen)
Dette hørtes ut som en lur ide
Men hvor lenge kan de holde seg oppi der?
Det er jo ganske langt jeg skal flytte....
Hjelper det med et vannskifte eller to underveis?
De klarer seg nok veldig lenge, når en kjøper reker på akvarieauksjon har de som regel havnet i pose tidlig på morgenen (mange reiser jo langt) og det er ofte man ikke får dem i karr før sent på kvelden. Rekene jeg kjøpte i sarpsborg sist var ikke i karret før klokka ett på natta. Da hadde de trolig vert i pose i omtrent 20 timer. Tror nok de har det enda bedre i en isboks.
Om det er ekstremt langt får en jo oksygentabletter... Vannskift er nok mer stressende enn det som er ønskelig når en flytter dem...
Wow, det var lenge!! og det gikk fint?
Troe jeg går for en sånn boks og sånne tabeleter jeg da

Tusentusen takk for hjelpa
Tarun-Andrè Andreassen
Wow, det var lenge!! og det gikk fint? Troe jeg går for en sånn boks og sånne tabeleter jeg da:) Tusentusen takk for hjelpa:):)

Ja de fikk ikke noe annet oksygen enn det som var i posen og ikke en døde så..
Tilfeldig bekjentskap
© Mette F
Reklame for plussmedlemskap